Hjemmehosting.

Tags:    snak

Hej allesammen! Jeg har tænkt mig at lave et hjemmebaseret webhotel, som f.eks. skal have MySQL , PHP og Apache på.

Altså, jeg vil gerne have en mappe på min computer , eller en splittet harddisk, som kan være min webserver.

Og jeg vil gerne have denne "delte" mappe sat op til mit domæne. Da jeg ikke har utroligt meget trafik til det på mit hosted webhotel. Altså, når man går ind på det og den så diagere brugeren til min adresse mappen.

Derfor vil jeg dedikere min computer til de tunge downloads og derfor har jeg brug for dette.

Jeg har prøvet at lave en DMZ og bruge min egen IP i browseren, og skrive nogle mappe navne efter, f.eks.

http://minip.xx/mappe1/stordl/.

Det virker ikke, hvordan kan jeg gøre dette?

- Håber I kan hjælpe.

Ps. Jeg er på Windows Vista.

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2009 04:09 af Bruger #15047
7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først skal du have installeret Apache på din maskine. Når det er gjort skal Apache konfigureres til at pege på din mappe. Jeg er ikke så stiv i hvordan Apache konfigureres på en Windows-maskine, men du skal have fat i den konfigurationsfil der hedder 000-default der ligger i mappen sites-enabled i din Apache-konfigurationsmappe. I den mappe skal du så sætte DocumentRoot til at være den mappe på din computer du vil have skal være server.

Herefter skal Apache genstartes, og så kan du prøve at skrive:
http://127.0.0.1/en_fil_du_ved_ligger_i_mappen.txt og se hvad der sker. Når dette virker ved du at apache kører som den skal på maskinen.

Nu skal du forwarde port 80 til din computers interne IP på lokalnetværket. Dette gøres i din router - du skal logge ind med de oplysninger der står i dine routerinformationer fra din internetudbyder. Kig dig omkring i Router-konfiguration til du finder port-forwarding, og skriv så startport 80 og slutport 80 ind, og så din computers egen IP (ikke din eksterne, men din interne IP. Din interne IP kan vistnok findes ved at køre kommandoen ipconfig i kommandoprompten).

Når det er gjort vil andre kunne se din mappe ved at indtaste din IP, hvis Apache også kører. Det vil du ikke selv, før loopback er aktiveret i routeren - læs den manual der følger med din router for at finde ud af hvordan det gøres, eller ring til din udbyder og spørg dem.

Hold tungen lige i munden, læs et par gange inden du gør noget af det jeg har skrevet, og så skal det nok lykkes til sidst. At sætte en server op første gang er altid en learning experience :)

Hvad router har du?

Jeg har jo selv lige sat et netværk op, ligesom du vil have det faktisk, på min Netgear router...

Og så lige en ting til... Det skulle være et helvede at installere MySQL...

Jeg forsøgte lidt og måtte også opgive indtil videre.. Nu kører jeg så heller ikke hjemmehosting men kører en central server til debugging, og med et måske overdrevet ord, data-infrastruktur i hjemmet, da vi har mange enheder...

Men princippet er det samme... Men jeg kan lige kaste et link til dig her, som jeg brugte..

http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/php-tutorial/installing-php-and-mysql.aspx

WAMP skulle være lige til, så er det bare din router der lige skal åbnes så folk kan få kontakt til din pc ude fra.

Lige et par kommentarer:

Du skal have fat i den konfigurationsfil der hedder 000-default der ligger i mappen sites-enabled i din Apache-konfigurationsmappe

Sådan har Ubuntu folkene valgt at konfigurere Apache. Jeg tvivler på, at det ser sådan ud på Windows (man kunne godt sætte det sådan op, men det har de sgi nok ikke gjort).

Filen hedder sandsynligvis apache.conf.

Lige et par kommentarer:

Du skal have fat i den konfigurationsfil der hedder 000-default der ligger i mappen sites-enabled i din Apache-konfigurationsmappe

Sådan har Ubuntu folkene valgt at konfigurere Apache. Jeg tvivler på, at det ser sådan ud på Windows (man kunne godt sætte det sådan op, men det har de sgi nok ikke gjort).

Filen hedder sandsynligvis apache.conf.
Well, det er nu Debian-folkene :)

Indlæg senest redigeret d. 09.07.2009 11:55 af Bruger #8223
Tjek også www.yougetsignal.com -> portforwarding tester -> din ip : port 80.

Vh.

Hvad router har du?

Jeg har jo selv lige sat et netværk op, ligesom du vil have det faktisk, på min Netgear router...

Og så lige en ting til... Det skulle være et helvede at installere MySQL...

Jeg forsøgte lidt og måtte også opgive indtil videre.. Nu kører jeg så heller ikke hjemmehosting men kører en central server til debugging, og med et måske overdrevet ord, data-infrastruktur i hjemmet, da vi har mange enheder...

Men princippet er det samme... Men jeg kan lige kaste et link til dig her, som jeg brugte..

http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/php-tutorial/installing-php-and-mysql.aspx

Jeg fik det løst med at download et program som hedder XAMPP.

Det installeret FileZilla Server, PHP5, MySQL og Apache. Og det er som en service, da det hele starter automatisk når min computer tænder.

Og det virker bare PERFEKT.

http://85.82.xx.xx virker :)

t