Readline indtil semikolon, c#

Tags:    c++

Hej folkens!

Jeg sidder her og arbejder lidt med et meget simpelt database program, simpelthen for øvelsens skyld.

Jeg skal have fundet en måde at springe linier over i databasen, indtil der kommer et semikolon ( ; ), og derefter aflæse linjen lige nedenunder. Derefter skal den springe linier over indtil semikolonet igen, og aflæse linien lige nedenunder. You get the picture.

Databasen er en .txt fil (måske ikke optimalt, men alligevel det jeg har valgt)

Jeg ville være glad for hjælp, eller eventuelt noget der kunne lede mig på sporet af det jeg leder efter.

Tusinde tak (:

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2009 10:34 af Bruger #12919
Hej folkens!

Jeg sidder her og arbejder lidt med et meget simpelt database program, simpelthen for øvelsens skyld.

Jeg skal have fundet en måde at springe linier over i databasen, indtil der kommer et semikolon ( ; ), og derefter aflæse linjen lige nedenunder. Derefter skal den springe linier over indtil semikolonet igen, og aflæse linien lige nedenunder. You get the picture.

Databasen er en .txt fil (måske ikke optimalt, men alligevel det jeg har valgt)

Jeg ville være glad for hjælp, eller eventuelt noget der kunne lede mig på sporet af det jeg leder efter.

Tusinde tak (:

Jeg har forresten selv kastet mig ud i en løsning der indvolverede at programmet huskede hvilke linier der var semikoloner på, men jeg blev meget hurtigt enig med mig selv om at det var langt fra optimalt.

det vil sige at databasen er noget du selv har skrevet til en txt fil uden tabeller og så videre? så ville jeg råde dig til at bruge sqlite istedet, den er også filbaseret, men det er en "rigtig" database. eller er det mig der ikke har forstået spørgsmålet?

det vil sige at databasen er noget du selv har skrevet til en txt fil uden tabeller og så videre? så ville jeg råde dig til at bruge sqlite istedet, den er også filbaseret, men det er en "rigtig" database. eller er det mig der ikke har forstået spørgsmålet?

Databasen er skam lavet af mit program, men jeg fik så også løst problemet efter et par timers prøven frem og tilbage. Men ellers mange tak :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var så koden jeg løste det med :)

Næste gang du har et spørgsmål til C# så opret det i C#'s eget forum:
http://www.udvikleren.dk/DotNet/Forum.aspx/15/

Må jeg anbefale dig at kigge på XML i stedet for en "flad" .txt fil. At arbejde med xml filer til at gemme data i er god læring og noget du helt sikkert får behov for senere

Må jeg anbefale dig at kigge på XML i stedet for en "flad" .txt fil. At arbejde med xml filer til at gemme data i er god læring og noget du helt sikkert får behov for senere

Præcis det samme har hele afdelingen anbefalet mig, og jeg er igang med at tage så småt fat på det, en .txt database var bare det første, og mest simple der faldt mig ind.

t