Kasse-program..

Tags:    programmering

Jeg kunne godt tænke mig at udvikle software til at styre en kasse i en butik, nærmere betegnet en kiosk.

Ville det være usmart at bruge C# til dette eller skal jeg over i C++ eller noget lignende.?

Hvis det skal stå og kører på en pc kan jeg ikke se problemet i C# ?

Det skal det, jeg skulle bare vide om det ville være en forkert løsning i længden. En ting er at det kan lade sig gøre. En anden ting er om det også vil fungere lige så godt når den har kørt i et år.

Hey Marc,
umidelbart kan du stort set frit vælge hvad du vil kode det i, du skal dog overveje dit 'publikum'.

Mange 'kasser' kører på gamle computere, uden den store mængde af noget som helst og gerne på ret så forældede operativsystemer, her kan .net give et problem.

Ellers er det bare at gå igang.

Dog skal du overveje hvor stort set projekt du sætter dig ned med, hvis du gerne vil have at projektet skal kunne bruges i butikker på sigt, er det et enormt projekt, da det ikke 'bare' er så lige til som det kan se ud.

De fleste systemer kører på POS/BOS princippet :)

Det er ikke noget jeg regner med skal blive solgt til andre, det er mere for at lære og yde en service for min nuværende chef da hans kasse er sygt forældet og ikke gider punge ud til en nyere.

Det har været med i mine overvejelser at systemet på maskinen skal opgraderes først, medmindre jeg bare laver et nyt system til ham der kører i DOS.. lol

Så kan du da sagtens bruge C# .... .NET kører fint på det meste ældre skidt, så længe du bare ikke laver avanceret videobehandling med det... Har engang kørt en "hjælpe-server" med en VB.NET client på en Win98, Pentium 2, 96MB ram, 2,7 GB harddisk :P

t