Vis kun 15 tegn.

Tags:    php

Er igang med et cashback site, og der skal de se hvad de har tjent point på, men på den lille brugerinfo, kan der kun stå 15 tegn, udover point som har fået;

Nogen der ved hvordan jeg løser dette? Henter det fra sql af.

Du henter del vel fra en database med SQl...

Er ikke så meget inde i sådan noget, man kan det ikke være den datatype du har valgt i din Database der er for lille?

Tror ikke du forstår mit spørgsmål, den må kun vise de 15 første bogstaver fra sql af, der er skam plads nok i min sql, og jeg ved godt hvordan jeg henter osv.

Indlæg senest redigeret d. 02.07.2009 14:53 af Bruger #11386
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 02.07.2009 14:55 af Bruger #11386
Jep og $str skal være teksten vel?

Yep :)

Problemet kunne sågar være at du evt. har valgt et fælt der indeholder for lidt. Ligesåvel som du med tal kan vælge smallint int og bigint, så skulle det vel også gælde for tekststrenge.
Jeg er ikke så meget inde på MySQL længere da det nok er nogle måneder siden jeg sidst har kodet websider.
Jeg tror stadig nok det er det samme som Andreas sagde, men i så fald. Undskyld ;)

Jeg tror nok han fant ud af det. Problemet var ikke at der ikke kunne være mere i hans DB, men at han kun ville trække de første 15 tegn ud.

btw, kommer lige til at tænke på noget, måske ville det være en god ide at korte strengen af før du sætter den ind. Det giver jo ingen mening at have gemt 300 tegn vis du kun skal bruge de 15 første. Men vis du skal bruge mere end 15 tegn et andet sted, er den løsning du har nu fin.

Jeg har cashback site, og der skal de i en lille boks se de 10 seneste point høsts. og der kan ikke være mere end 15 tegn, men skal bruge de andre i en fuld oversigt :)

t