Film database image problem

Tags:    c#

Hej

Jeg er ved at lave en film database med billeder og title, info osv.
Alle data bliver gemt i en mdb(fra Microsoft access) fil som bare ligger hos brugeren selv.
Men jeg kan ikke helt finde ud af om billedet skal ligge i databasen,
eller ligge i en mappe og så bare havde en sti i databasen,
hvis billedet bare ligger som et bitmap i databasen kan jeg godt finde ud af og få den ind i datagridview,
men hvis det ligger med en sti i databasen kan jeg ikke finde ud af og loade det.

det her det der sker når man tilføjer en film
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har søgt på google og kan bare ikke finde noget

Mvh Mathias

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Mathias og Brian,

Jeg er egentlig uenig med Brian, jeg ville foretrække at have billederne i databasen. Jeg bryder mig ikke om fil-roderi og for mange filer.

- men det er en smags sag.

http://www.eggheadcafe.com/community/aspnet/2/73972/insert-an-image-in-the-sp.aspx
- i stil med dette fra en fil.

Med venlig hilsen
Ieet

Altså hvis det ligger i en mappe, er det rimelig enkelt. Noget i den her stil, hvis jeg har forstået dig rigtigt:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kalder du bare databsen og smider den info ind der. Vupti så har du billedet liggende.

Gem filerne på disk og gem så kun stien i databasen, det er langt det bedste.

Kig på databinding når du laver din drop downs, det vil spare dig for en masse kode :-)

Så vidt jeg husker skal du fortælle den celle du vil lave billedet i at det er et billede den skal have, herefter kan du sætte det... kan ikke huske det, lang tid siden jeg arbejde med datagrids

Hej. Er du færdig med dit projekt. Jeg laver noget lignende, og det kan være du muligvis kan hjælpe mig.!

Gem filerne på disk og gem så kun stien i databasen, det er langt det bedste.

Kig på databinding når du laver din drop downs, det vil spare dig for en masse kode :-)

Så vidt jeg husker skal du fortælle den celle du vil lave billedet i at det er et billede den skal have, herefter kan du sætte det... kan ikke huske det, lang tid siden jeg arbejde med datagrids

Altså hvis det ligger i en mappe, er det rimelig enkelt. Noget i den her stil, hvis jeg har forstået dig rigtigt:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kalder du bare databsen og smider den info ind der. Vupti så har du billedet liggende.

Tror ikke det er en ASP.NET app? Virker underligt at databasen ligger hos brugeren selv, så.

Nej du har da ret.. Det er jo i C# forummet vi er i :)

Jeg beklager..

Jeg er tildes færdig med første version af det, men det er efterhånden et stykke tid siden jeg har kigget på det, så jeg ved ikke hvor meget der virker, men det kan da godt være jeg kan hjælpe.

Mvh Mathias

t