Javascript eller php problem?

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Jeg er ikke sikker på om det er min PHP eller min javascript det er galt med, men tror det ligger i Javascriptet så derfor poster jeg denne her.

Jeg har en design selv side, hvor man kan "designe" sin egen folietekst.
Kan ses her:
http://www.atdesign-webshop.dk/streamer-folie.php
Mit problem er at når man vælger Materiale til at starte med skal den vise de tilgængelige farver man kan vælge under Vælg farve sektionen, og det virker sådan set fint nok i firefox, men i internet explorer sker der umiddelbart et eller andet så den ikke viser farverne. Nogen der har nogle forslag om hvad det er internet explorer ikke forstår?

Jeg har klippet alt overflødig kode væk så i ser kun det der har med sagen at gøre, hvis i mener i har brug for at se mere så bare sig til, men er temmelig sikker på det er blandt disse koder problemet er.

Her er selve siden.
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kommer folietype.php
Fold kodeboks ind/udKode 

En anden ting der måske er værd at nævne er hvis du tager den sætning fra php scriptet der bliver genereret(uanset hvilken):
Fold kodeboks ind/udKode 

Og sætter dette ind i et html dokument bliver boksen vist så det er ikke det internet explorer ikke kan finde ud af. Det er derved jeg er kommet frem til fejlen må ligge i scriptet et eller andet sted.

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 13:17 af Bruger #15117
11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at undgå at den laver en ny række hver gang man vælger et nyt material skal du sørger for at tømme containerelementet for indhold. Det kan du bruge denne lille funktion til:
Fold kodeboks ind/udKode 

og så kan du rette stateChanged funktionen til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lige tested din side.

Generelt fungere tinge ganske glimrende, og jeg er overbevist om at det er en IE8 bug som er problemet. *suk*

JEg har selv et ligenende problem med noget test som ikke vill opföre sig ordentlig lige intil jeg "klikker" med musen på testen så finder den sin korrekte placering -- meget irreterende.

Jeg tror evt. du er røget ind i en IE-bug. IE er åbenbart ikke så glad for at du tilføjer formelementer med innerHTML (har ikke selv testet det). Prøv at læs denne artikel for en hurtig løsning på problemet http://domscripting.com/blog/display/99

Jeg tror evt. du er røget ind i en IE-bug. IE er åbenbart ikke så glad for at du tilføjer formelementer med innerHTML (har ikke selv testet det). Prøv at læs denne artikel for en hurtig løsning på problemet http://domscripting.com/blog/display/99

Fin artikel du linker der, virker til at være brugbar. Har dog et enkelt problem.
Kan ikke rigtig få den metode der til at virke, men han bruger dog også xhr.EtEllerAndet hvor jeg bruger xmlhttp.EtEllerAndet, hvilket er en variabel.
Hvad er xhr. ??? Bare en anden variabel?
Er temmelig ny indenfor ajax programmering er faktisk min første gang jeg bruger det :S
Jeg er kommet frem til denne function i stedet, og den melder ingen fejl når jeg kører den eller noget men der sker bare ikke rigtig noget.
Fold kodeboks ind/udKode 

Nogen ide?

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 20:37 af Bruger #15117
Du har en lille fejl i din funktion. I de to linjer:
Fold kodeboks ind/udKode 

skal du kalde "appendChild" på variablen du definerer i den første af de to linjer:
Fold kodeboks ind/udKode 

prøv at se om det løser problemet.

Du har en lille fejl i din funktion. I de to linjer:
Fold kodeboks ind/udKode 

skal du kalde "appendChild" på variablen du definerer i den første af de to linjer:
Fold kodeboks ind/udKode 

prøv at se om det løser problemet.

Tja nu har jeg da fået det til at gøre noget... Men det virker stadig ikke i Internet Explorer og i firefox laver den nye rækker hver gang du vælger et materiale men den fjerner jo ikke den gamle linje igen det vil sige at 2 forskellige har du nogle farver tilgængelige som du ikke burde have.

Her er mit nye kode

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

For at undgå at den laver en ny række hver gang man vælger et nyt material skal du sørger for at tømme containerelementet for indhold. Det kan du bruge denne lille funktion til:
Fold kodeboks ind/udKode 

og så kan du rette stateChanged funktionen til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det var jo lige det der skulle til. hvorfor tænkte jeg dog ikke på det :$
Men nu er vi faktisk tilbage ved starten...
Der sker stadig ikke noget Internet Explorer.
$_Session['type'] bliver valgt og det hele den viser bare ikke noget i farve sektionen.

*Tilføjet*

Fandt det her på nettet. Det skulle eftersigende fikse problemet også.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvis du prøver at kopiere denne kode ind i dit eget dokument kan du se at fill_select1() delen virker mens de 2 andre ikke rigtig reagere på noget. Nogen ide hvordan det kan være.

Indlæg senest redigeret d. 30.06.2009 08:48 af Bruger #15117
Prøv at uploade den nye kode til din server, så kan jeg lige se om jeg kan se en forskel. Og ellers må du prøve at finde ud af hvor fejlen opstår. Prøv at returnere noget simpelt markup ala "<p>Test</p>" og se om det får IE til at lege med. En alternativ løsning er at returnere din data som JSON og så bygge din tabel op ved hjælp af de forskellige dom-metoder (document.createElement osv).

Prøv at uploade den nye kode til din server, så kan jeg lige se om jeg kan se en forskel. Og ellers må du prøve at finde ud af hvor fejlen opstår. Prøv at returnere noget simpelt markup ala "<p>Test</p>" og se om det får IE til at lege med. En alternativ løsning er at returnere din data som JSON og så bygge din tabel op ved hjælp af de forskellige dom-metoder (document.createElement osv).

Har uploadet de nye filer nu.
Jeg har prøvet som du sagde at lave nogle simple ting, men uanset hvad jeg tilføjer sker der ingenting, efter hvad jeg kan komme frem til er at problemet opstår i det den skal hente det den skal tilføje, altså at den ikke modtager noget.
Hvis ikke det er det så må det være at den modtager dataen men at IE ikke ved hvordan den skal vise det.
Vis du kikker i kilde koden fra hjemmeside kan du se at den laver <div id="container"></div> fint nok, den indeholder bare ikke noget.
Vil lige kikke nærmere på det der JSON, er bare i tvivl om hvordan jeg skal få tilføjet mine class'es osv på den måde. Lader høre fra mig hvis jeg finder en løsning.

Indlæg senest redigeret d. 30.06.2009 13:02 af Bruger #15117

Jeg har lige tested din side.

Generelt fungere tinge ganske glimrende, og jeg er overbevist om at det er en IE8 bug som er problemet. *suk*

JEg har selv et ligenende problem med noget test som ikke vill opföre sig ordentlig lige intil jeg "klikker" med musen på testen så finder den sin korrekte placering -- meget irreterende.

Ja jeg er godt nok træt af IE efterhånden :evil:
Det giver ikke andet end problemer når man programmere.. Men ak at få folk til at forstå de skal bruge firefox eller et af de andre gode browsere er jo håbløst.:lol:
Men en af de ting der iritere mig rigtig rigtig meget med den nye IE8 er at den har et problem når man bruger Ctrl + V for at kopiere en adresse ind, så bliver det kopieret ind i google's søgebar i stedet selv om man markere URL'en... Endnu et bevis på at microsoft er skide ligeglade med om deres program virker.

Indlæg senest redigeret d. 30.06.2009 19:44 af Bruger #15117
<< < 12 > >>
t