Finde placering efter AVG(point)

Tags:    php

Jeg har et lille! problem. Jeg prøver at lave en rangliste og har egentlig ikke noget problem med denne del så længe at der kun er 10 - 20 spillere på den, men hvis nu jeg havde 500 spillere så er der et problem. Så ville listen blive enormt lang, så det jeg godt kunne tænke mig var at vise den indloggede brugers placering + - 5 spillere, men det er her problemet er... Spillerens placering ligger ikke i nogen database, men bliver udregnet i en sql query, hvorefter jeg looper igennem alle spillerene med den højeste først.

Her er sql'en:
Fold kodeboks ind/udKode 

...og loopet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har en ide om at jeg skal kunne indsætte nedenstående et eller andet sted, men ved bare ikke hvor eller hvordan?
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber der er nogen der kan hjælpe... Jeg er ved at blive tosset...

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved ikke om det 100% er svar på dit spørgsmål, men hvis du gerne vil nummerere dine rækker i en query, kan du definere en variabel, som du så tæller op og inkluderer som en kolonne i resultatet. (jeg bruger ikke dine tabel- og kolonnenavne)
Fold kodeboks ind/udKode 

Og hvis du vil vælge en bestemt brugers rækkenummer kan du smide den oprindelige query i en sub-query, og vælge en bestemt bruger med en WHERE-clause:
Fold kodeboks ind/udKode 

t