andre tekst fra input til output

Tags:    php

hejsa udviklere:
jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave et program i PHP til mit site, som oversætter normal tekst til "1337" talemåde :)

det vil altså sige at disse symboler bliver lavet om: A,E,G,S,I,L,O,Z

A > 4
E > 3
G > 9
S > 5
I > 1
L > 7
O > 0
Z > 2

Så når jeg i en boks skriver f.eks: hej mads.
og trykker på en knap (translate)
skriver den i en boks under:
h3j m4d5.

håber ikke det er en for sværd opgave :D
håber næsten i vil hjælpe mig hvordan jeg kan lave det eller gider lave en mini beta af det, som jeg så kan arbejde videre på :)

//G33ken

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det ville blive noget i stil med det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

men hvis du vil arbejde videre med php bør du som noget af det første få styr på håndtering af forme, så læs nogle tutorials om emnet.

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 18:44 af Bruger #13559
Tak for det, nu satte du også lige en tanke i gang hos mig, for hvordan fanden er det nu... :D

jamen så lidt da :D
håber du kan hjælpe med mit spørgsmål :)

Selve oversættelse kan du klare nemt ved først at definere de karakterer der skal oversættes:
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvis du så har en streng du vil oversætte:
Fold kodeboks ind/udKode 

$output er nu den oversatte streng.

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 09:37 af Bruger #13559
Selve oversættelse kan du klare nemt ved først at definere de karakterer der skal oversættes:
Fold kodeboks ind/udKode 

og hvis du så har en streng du vil oversætte:
Fold kodeboks ind/udKode 

$output er nu den oversatte streng.

Tak for det :D men hvordan ville du sætte det sammen, så der er en boks man skriver det i, og en boks outputtet kommer i ? :) hjælp please

AH, mange tak for hjælpen :D
vil lige hører dig om en ting :) kan den boks man skriver i muligvis blive stører?
og kan man hvor der står

'' translated to ''
istedet under der hvor man har skrevet hvad man vil oversat: sætte en boks, hvor oversættelsen står med lille skrift: og så ovenover står der:

Translated to: Dette skal heller ikke være en stor skrift, ca. skriftstørrelse 14, og det andet ca. 12
(boks)RESULTAT(/boks)

Det kan klares ved at ændre lidt i html'en, så det synes jeg du selv skal prøve at løse. Læs nogle tutorials om html og css på nettet, og hvis du så støder ind i mere konkrete problemer, så stil dem som et nyt spørgsmål her på udvikleren.dk.
Hvis du vil udvikle dit eget site, er der ingen vej udenom html og css, så du kan ligeså godt gå i gang med at lære det. Jo før jo bedre :)

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 20:38 af Bruger #13559
vil jeg gøre :D tak for hjælpen 200 point til dig :)

t