Laver nyt session for hvert klik???

Tags:    php

<< < 12 > >>
Så kom der et nyt problem op... Efter jeg fik fikset mit design i denne tråd:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/28962/
Er der kommet et nyt problem op
Min indkøbskurv virker ikke længere...
Jeg har en tabel til min indkøbskurv i databasen hvor produktet bliver tilføjet til når du putter det i indkøbskurven. og den del virker fint nok pånær hver gang du klikker køb bliver der lavet et nyt session id og derved ligger den ikke varen til det der ligger der i forvejen fordi session id ikke er ens.
Som sagt alt virkede fint nok inden jeg ændrede det med doctype... i den anden tråd.

Det skal lige tilføjes at jeg har ændret koden lidt frem tilbage for at få den til at virke, men uden held. lige nu er den sat til bare at tilføje 1 men der er meningen 1 skal erstattes med en session variabel der indeholder antallet du skrev i antals boksen ved siden af køb knappen.

Her har i mine koder.

produkt_visning.php - Det eneste at kikke på her køb knappen går jeg ud fra men nu giver jeg jer al koden for at være sikker.

Fold kodeboks ind/udKode 

top.php og buttom.php som jeg henter ind i dokumentet indeholder dette:
top.php
Fold kodeboks ind/udKode 

buttom.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du trykker på køb knappen bliver du sendt til cart.php?action=add&p=X hvor X=vare id.
Det eneste den gør denne gang er ved at køre functionen addToCart da action er add.
Fold kodeboks ind/udKode 

Min addToCart function ligger i dette dokument som bliver hentet ind:

cart-functions.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Sig endelig til hvis i vil have flere koder.
Jeg vil være jer evigt taknemlig for at hjælpe mig med dette da jeg ikke rigtig kan komme nogle vejne inden det her virker igen.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Godt så....

Rune, vi skal lave en lille test...

Du skal fjerne alle det session filer som der etv. måtte være i mappen /tmp/ i din xampp root mappe.

Når du har gjord det, så stat din applikation og begyn at handle som en kunde og se om din applikation stadigvæk laver fejl.

Hvis den fortsat lave fejl så se om PHP faktisk opretter nye sessions (dvs. filer).

Hvis PHP ikke opretter nye filer så er det din applikation som er problemet og meget sansynligt ikke en PHP bug.

Det er blot det vil skal teste lige til at state med - just to be sure. ;-)

Det er stadig det samme den opretter masser af filer i tmp mappen, og på local serveren går den ind i indkøbskurven når du trykker køb og opretter varen i databasen men når du så går tilbage til produktet er indkøbskurven igen tom, men den ligger godt nok i databasen og køber du så igen starter vi forfra pånær med et nyt session id. 100% ligesom før
MEN!
Jeg har dog fået nogle ting til at ske i løbet af dagen hvis du kikker på
http://www.atdesign-webshop.dk
kan du se at den virker umiddelbart lige pt, men dette er kun på online serveren ikke på min local server...
(kan ikke love den gør mere for det svinger stadig.)

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2009 18:59 af Bruger #15117

Hvordan er din udviklings(lokal) server configureret og hvordan er din public server opsat?

Hvis din public-server fungere som den skal så er problemet höjst antageligt din lokal-server opsätning.

Godt at få dette fastlagt.

Hvordan er din udviklings(lokal) server configureret og hvordan er din public server opsat?

Hvis din public-server fungere som den skal så er problemet höjst antageligt din lokal-server opsätning.

Godt at få dette fastlagt.

Min local server skulle gerne være opsat så det hele virker.
Du kan se min INI fil her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Session Delen er her hvis det kun er den du vil se.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lige læst den igennem og kan ikke finde noget der ikke er iorden.

Hvad angår min online server har jeg ikke adgang til INI filen desværre, så ved ikke hvordan den er sat op.
Men som nævnt tidligere så har det jo virket på både local og online serveren. Så jeg kan ikke tro der er noget galt med opsætningen.

En hel anden ting opdagede lige at standard under MySQL er standard charset slået fra altså dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan jeg aktivere denne også ændre denne til UTF-8, og så derved være istand til at få æøå fra min database hentet ind på siden uden brug af
& a e l i g ;
& o s l a s h ;
& a r i n g ;
osv.?

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2009 12:12 af Bruger #15117
PHP.INI

Jeg kan ikke lige se at der skulle väre noget galt i din php.ini -fil.

MySQL Character set:

Ja, og nej, -- men mest nej.

Det Character set som din database anvender skal du sätte i din database - og ingen andre steder.

Hvis du önsker at MySQL skal aktivt understötte æ, ø, å så skal du angive en koalition(charset type), dels når du opretter din database, dels når du opretter tabeller i din database.

Desväre kan man ikke indsätte billeder her, ellers så ville jeg ta' et screendump til dig.

Jeg vil anbefalde dig at anvende HTML entities, da du under alle omständigheder bör, af hensyn til den enkelte brugers browser, osv., konvertere specialle characters til HTML for at sikkre at de bliver vist korrekt.

Din Applikation:

Jeg kan ikke rigtig hjälpe dig vidre lige umiddelbart, uden selv at afpröve din applikation og gå den igennem bid for bid. Jeg er sikker på at fejlen opstår i den process der afvikles når du tilföjer vare til din "kurv". Men som sagt så bliver jeg nöd til at side med koden hvis jeg skal kunne hjälpe dig yderligere.

Når jeg gennem går din kode så finder jeg ikke nogen fejl.

OKay tak for forsøget anyways =)

Har fået løst problemet selv

<< < 12 > >>
t