"Problem stillingen" omkring bing.com er jo at søgemaskinen er så ny at der ikke er, endnu, den store tilslutning til bing.com på f.eks det europæiske marked, som der er til bing.com på det amr. marked.
Personlig synes jeg at bing.com er mere potentiale end google.com.
Omkring Microsoft og det kinesiske marked, så er det ikke bare på det kinesiske marked at Microsoft, ligesom mange andre propritary software producernter, er presset. konkurencen er meget stører en for blot 2 år siden og der skyder hele tiden konkurenter op.
Når detså er sagt, så er det faktisk det kinesiske marked som har downloaded Windows 7 flest gange, næst efter det amerikanske marked.
Hvis man ser på hvor meget f.eks Open Source programmering der kommer fra hhv. USA, Europe og Asien, så er det det europæiske marked som er det største på den konto, der næst det amerikanske. Så der er en blandet landhandel.
Omkring selve artiklen og Google.com, tja. så er der jo sådan, som der er f.eks i Iran og mange andre stæder at desvære er myndighederne som kontrolere hvad du som bruger skal anvende online. Og der er jo også lidt det som er synonymt med det som jeg skrev før omkring Open Source, ja så bliver der sat kraftige hindringer op.
Der er jo ikke sådan at bing.com ar fået frit og ubegrænset intog på det kinesiske marked, men er blevet underlagt de samme restriktive indholds regler som google.com er det.
Jeg kender er par personer som bor i kina, og hvis man f.eks søger ting på google.com som kritisere styret i kina så for man fejl, og i værste tilfælde hved gentagene søgninger på materiale som kritisere styret, ja, så kan man risikere at få besøg af politiet eller anden myndighed som føre kontrol med hvad folk søger på online.
Bekymrende, ja, men også den virkelig som alså mere end 1.4 milliader kinesere liver i - i modsætning til os i USA eller europa, eller australien.
Indlæg senest redigeret d. 27.06.2009 17:57 af Bruger #11375