Session destroy når faneblad lukker

Tags:    php

Hej alle sammen!

Overskrift siger lidt sig selv, men hvordan bruger man session destroy når faneblad lukker ?

Indlæg senest redigeret d. 26.06.2009 17:32 af Bruger #14855
Det er ikke muligt. Session bliver først slettet når brugeren lukker browseren eller du gør det via en fil.

Okay....

Hmm men er der en form for close-window funktion i php?

Behøves ikke fandt en løsning i Javascript.... http://javascript.internet.com/page-details/close-window.html

Hmm men er der en form for close-window funktion i php?

Så det du vil er simpelthen at tvinge brugerens browser til at lukke helt ned, når vedkommende browser væk fra din side?

Det er et meget, meget dumt træk, og vil med garanti skræmme potentielle besøgende væk første gang de oplever det. Jeg ville fandme blive sur hvis alle mine faneblade(jeg kører med rigtigt mange faneblade) blev lukket fordi jeg browsede væk fra en enkelt side.

Det kan han heldigvis ikke Per. Det er kun det faneblad koden bliver kørt i der bliver lukket, og ved Firefox ikke tillader "window close" hvis der kun er et faneblad åbent.

Du programmere dig ud af dine problemer, Jonas. Det er själlent at der fines nogen "nemme lösninger" og jeg vill ikke anbefale dig at slöse med sessions.

Og LAD VÄRE MED AT ANVENDE PHP SESSIONS MED JAVASCRIPT!!!! JS er client-side, Session er server-side.

Du programmere dig ud af dine problemer, Jonas. Det er själlent at der fines nogen "nemme lösninger" og jeg vill ikke anbefale dig at slöse med sessions.

Og LAD VÄRE MED AT ANVENDE PHP SESSIONS MED JAVASCRIPT!!!! JS er client-side, Session er server-side.
hvordan vil du også kunne anvende php sessions med javascript?

Har fundet en bedre og nemmer måde, jeg har lavet en if sætning hvor jeg tjekker om mine post er fyldt, vis de er så sætter jeg dem til at indsætte dem i min mysql database. Så efter det er sket så laver jeg dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så trykker personen luk vinduet, når han vil...

En anden løsning :) Men tak for rådet Martin, vil jeg bruge MEGET frem over :)

Hvis det er fordi han vil destroy sessions, så kunne han vel kalde en ekstern php-side der indeholder session_destroy()?

t