php include vil ikke virke

Tags:    php

hej

jeg har nogle problemer med at includere filer i php

jeg har en fil liggenden i roden af mit webhotel og skal includere en fil der ligger i mappen includes har prøvet med følgende kode

Fold kodeboks ind/udKode 

men får følgende fejl

Fold kodeboks ind/udKode 

håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej så jeg kan få løst dette problem

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
at bruge $_SERVER['document_root'] er ganske overflødigt. '/' betyder det samme. Prøv at fjerne $_SERVER['document_root'] .

hej

jeg har nogle problemer med at includere filer i php

jeg har en fil liggenden i roden af mit webhotel og skal includere en fil der ligger i mappen includes har prøvet med følgende kode

Fold kodeboks ind/udKode 

men får følgende fejl

Fold kodeboks ind/udKode 

håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej så jeg kan få løst dette problem

Du bruger "include" og "includes", sørg for at det passer med din mappe struktur.
Vær også sikker på at du faktisk har adgang (rettigheder) til mapperne på din webserver.

Kan lige forklare det lidt.

Hvis du er inde i dine root folder hvor 'index.php' ligger, og du skal include filen 'blabla.php' der ligger i 'includes' er syntaxen simpel:

include 'includes/blabla.php'; <- den skal stå i din index.php fil.

hvis du fx skal inkludere en fil der ligger UDENFOR eller OVER den mappe du er i, så er det:

include '../includes/blabla.php';

".." bruges til at gå en mappe op.

Håber det hjalp lidt.

Ellers er dk.php.net altså noget af din bedste ven

dk.php.net/include

at bruge $_SERVER['document_root'] er ganske overflødigt. '/' betyder det samme. Prøv at fjerne $_SERVER['document_root'] .

har prøvet at fjene det, men kan stadigvæk ikk få det til at virke

Jeg ville hellere skrive:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2009 06:49 af Bruger #14181
t