sqlite og c++ wrapper

Tags:    c++

nu har jeg endelig taget mig sammen og fået tid til at få kigget ordentligt på sqlite som i foreslog, men da jeg ikke syntes at det originale C biblotek er så fandens nemt vil jeg bruge en wrapper til C++.

først brugte jeg denne

Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg havde problemer med at den pludselig sagde at sql ikke var defineret i en kode jeg havde skrevet til at trække data ud af databasen selvom at jeg havde haft brugt den før hvor der bare var noget andet galt, og en anden funktion der satte ting ind virkede fint med sql statement. så fandt jeg en anden herfra: http://www.alhem.net/project/sqlite/index.html

men af en eller anden grund kommer den bare med linker error: [Linker error] undefined reference to `Database::Connected()'

jeg har linket til tclsqlite3.dll som før har virker, og jeg har includet headeren. her er den simple kode jeg prøver at køre

Fold kodeboks ind/udKode 

nogen der har en forklaring på et af disse problemer?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg plejer som regel at linke til lib filer. Har du ikke en *.lib fil af en slags der fulgte med der?

Her kan jeg ikke compile:
char *database = 'test.db';

Brug '' for enkelt characters. Brug "" for sekvenser af characters det vil sige strenge.

char *database = "test.db";

Burde virke

nej det undrede også mig, men dll filen var den eneste jeg kunne finde. dog har jeg hørt om andre der har fundet en lib fil, men dll filen plejede at virke så jeg ved ikke om det er dens skyld

Indlæg senest redigeret d. 25.06.2009 21:35 af Bruger #3353
nu prøvede jeg bare noget af sqlite apiet igen, og kan altså ikke få det til at virke, har f.eks. prøvet sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

men der får jeg bare nogle cannot convert from int to char der for jeg vil definere databasen. er det fordi at rc er en int? er der nogen der kan komme med et simpelt eksempel der ikke er kommandopromt baseret, altså jeg mener hvor jeg ikke skal ind i kommando prompten for at definere database og så videre men det hele bliver gjort i programmet?

skal bare lige være sikker, i hvilket eksempel er det? for jeg syntes ikke at jeg har skrevet det på den måde

jeg er kommet lidt videre med klassen, nu får jeg bare at vi at den returnerede 1:

Fold kodeboks ind/udKode 

D:\Dev-Cpp\projects\sqlite3\gamle tests\klasse test\Makefile.win [Build Error] [sqlite_class1.exe] Error 1

ellers ingen fejl

t