Okay, jeg synes det er et helt ok hjemmeside, med en helt ok. AJAX hentning af indhold, men har lige et par ting der i hvert fald springer mig i øjnene:
1) Designet er ikke så flot, din titelfont er lidt kedelig, og blodpletten er lidt... kunstig? Baggrunden er også lidt kedelig, prøv at tjekke nogle andre designs ud og få lidt ideer
2) Hvis man klikker på det faneblad man allerede er i, loades indholdet igen, det er ikke helt optimalt.
3) Du hiver HELE fanebladet ud hver gang. Det er egentlig fint nok, men det er måske en smule semantisk ukorrekt at du så bare smækker det hele ind med innerHTML.
Tag et kig på responseXML, og få evt. din data serveret på en lidt bedre måde, såsom restFUL, JSON eller XML.
4) Din side er skrevet i HTML 4.0, prøv at få det opgraderet til XHTML 1.0 / 1.1 (bare husk at IE 6, ikke understøtter 1.1) Og den
validere ikke5) En alert besked der lyder "Your browser sux!" er måske ikke så brugervenligt. Prøv istedet for at give brugeren et link til download af IE 8 / FF 3 osv.
Isæt fordi din XMLHTTPRequest kode ikk er fuldkomment. Prøv at gøre den lidt mere cross-platform ved hjælp af dette link:
http://www.w3schools.com/ajax/ajax_browsers.asp6) At du i din kode opretter et nyt XMLHTTPRequest objekt hver gang du skifter side, er måske lidt overdue. Bare lav en enkelt funktion til at klare det for dig, og kald så den hver gang.
7) Meget modsat af hvad jeg ellers selv plejer at sige, vil jeg foreslå dig at kigge på fx jQuery til animationer. Din fadein/out funktion er ikke så optimal og virker ikke i en del browsere. (Eftersom 'opacity' i CSS ikke er specielt godt understøttet.)
8) I stedet for at bruge 0 og 1, så brug 'true' og 'false'. Når der alligevel er boolianske værdier, hvorfor så ikke bruge dem?
9) I stedet for at "splitte" location, så brug: window.location.hash
I det hele taget er det ikke særlig god stil at lade funktionen falde tilbage på "to_string", bare læs fra: window.location.href.
10) That's about it. Undskyld for alle de fejl, tag det endelig ikke negativt, men som en hjælp for at gøre dit site bedre