php checkbox - haster!

Tags:    programmering

Jeg har desperat brug for hjælp - jeg har lavet en formular til nettet, alt fungere fint.. jeg kan bare ikke få registreret hvad der bliver tjekket af i 4 af mine checkboxe!

Er der nogen der kan hjælpe?

Noget af min html koder:

<form action="book_foredragsholdere.php" method="post" id="kontakt" >

<td width="124" align="right"><label for="Hans-Henrik Nielsen">Hans-Henrik Nielsen:</label></td>
<td width="336"><input name="Hans-Henrik Nielsen" type="checkbox" class="tekstinputform" id="Hans-Henrik Nielsen" value="1" size="35" maxlength="35" />
</tr>
<tr>
<td align="right"><label for="Rasmus Bagger">Rasmus Bagger:</label></td>
<td><input name="Rasmus Bagger" type="checkbox" class="tekstinputform" id="Rasmus Bagger" value="2" size="35" maxlength="35" />

Og her hele min php koderne:

$mail_body ="Hans-Henrik Nielsen: ".$_POST['Hans-Henrik Nielsen']."\nRasmus Bagger: ".$_POST['Rasmus Bagger']."\nRobert Rolfsted: ".$_POST['Robert Rolfsted']."\nTorben Rif: ".$_POST['Torben Rif']."\nDato: ".$_POST['Dato']."\nTidspunkt: ".$_POST['Tidspunkt']."\nVarighed: ".$_POST['Varighed']."\nSpørgsmål: ".$_POST['Sørgsmål']."\nNavn: ".$_POST['Navn']."\nVirksomhed: ".$_POST['Virksomhed']."\nAdresse: ".$_POST['Adresse']."\nE-mail: ".$_POST['E-mail']."\nTelefon: ".$_POST['Telefon']."\nEmailKopi: ".$_POST['EmailKopi']; //mail body

$subject = "Forespørgelse på Foredragsholdere"; //subject

//echo $mail_body;

$header = "From: ". $Name . " <" . $email . ">\r\n"; //optional headerfields

mail($recipient, $subject, $mail_body, $header); //mail command :)

if ($_POST['EmailKopi'] == "Kopi") {

//Brugeren vil gerne have en kopi, så vi sender en kopi:

$header = "From: ". $Name . " <" . "no-reply@teamsmart.dk" . ">\r\n"; //optional headerfields
// Her gen-skaber jeg variablen "mail_body"-med supplerende tekst :)
$mail_body = "Hej ".$_POST['Navn']." \n\nTak for din forespørgelse på Foredragsholdere.\n\nVi bestræber os på (indenfor åbningstiden) at behandle din forespørgelse hurtigst muligt - Har du en sag der haster og ikke mener vi svarer hurtigt nok, så tøv endelig ikke med at ring på tlf: 6990 8890 eller 28 4360 28."."\n\nHans-Henrik Nielsen: ".$_POST['Hans-Henrik Nielsen']."\nRasmus Bagger: ".$_POST['Rasmus Bagger']."\nRobert Rolfsted: ".$_POST['Robert Rolfsted']."\nTorben Rif: ".$_POST['Torben Rif']."\nDato: ".$_POST['Dato']."\nTidspunkt: ".$_POST['Tidspunkt']."\nVarighed: ".$_POST['Varighed']."\nSpørgsmål: ".$_POST['Sørgsmål']."\nNavn: ".$_POST['Navn']."\nVirksomhed: ".$_POST['Virksomhed']."\nAdresse: ".$_POST['Adresse']."\nE-mail: ".$_POST['E-mail']."\nTelefon: ".$_POST['Telefon']."\nEmailKopi: ".$_POST['EmailKopi']."\n\nMed venlig hilsen\nTeamSmart\nwww.TeamSmart.dk" ; //mail body

mail($_POST['E-mail'], "Kopi af din forespørgelse på foredragsholdere hos TeamSmart", $mail_body, $header); //mail command :)

// Følgende tekst vil blive skrevet på skærmen når de 2 mails ER afsendt. Her kan du evt. skrive "Tak for hendvendelsen" m.m.
echo "<br><br>Din forespørgelse er modtaget.<br><br>En kopi af din forspørgelse er sendt til <b>".$_POST['E-mail']."</b>.<br><br>Vi bestræber os på (indenfor åbningstiden) at behandle din forespørgelse hurtigst muligt - Har du en sag der haster og ikke mener vi svarer hurtigt nok, så tøv endelig ikke med at ring på tlf: 6990 8890 eller 28 4360 28.<br><br><br>Med venlig hilsen
<b>TeamSmart</b>";

}

} else {

//Vi modtog ikke nogen info. så vi sender heller ikke nogen mail.

//echo 'Venter på indput';
}

?>

Jeg skal lige sige, at jeg er meget uerfaren i php kodning, så...

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har ikke kigget din kode grundigt igennem, så måske er der flere fejl, men du kan ikke have mellemrum i et name-attribute, så skift dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

ud med:
Fold kodeboks ind/udKode 

og så skal du selvfølgelig også ændre:
Fold kodeboks ind/udKode 

til:
Fold kodeboks ind/udKode 

og tilsvarende for alle de andre navne med mellemrum.

Indlæg senest redigeret d. 25.06.2009 10:29 af Bruger #13559
Ja, selvfølgelig:)

Nu virker det - keep it simple!

Tak og Hermed dine points

Har du en god valideringsmodel, der hurtigt kan implementers i det ovenstående? - det vil bare være super fedt!

t