PHP mail sende mange på en gang, den smarteste måde.

Tags:    php

Hej alle sammen jeg har siddet og fikset en email sender som sender email til ALLE i mysql databasen.

Emailen er en mime som indeholder html pga den er lavet med en WYSIWYG og det bliver så sat i en variabel selvfølgelig.

Nu til det som jeg vil spørge om.

Lad os nu sige der er omkring 6.000 tilmeldte så snakker vi om en ordentlig udsending af emails.

Det jeg gør lige nu er at en while køre og i den while henter den en ny email og udsender til den email, den køre hele tiden indtil der ikke er flere mails som skal have et nyhedsbrev.

og når alle er sendt udskriver den at "nu er de sendt"

Men er der nogen smartere måde at gøre det på ?
fordi kan det ske at nogle af emailsene ikke får modtaget en email ?

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 18:01 af Bruger #8715
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal være sikker på at din SMTP server kan håndtere mængden af mails du sender til den. 6000 mails er dog ikke noget at snakke om.

SMTP serveren skal typisk sættes op til at afsende mails i mindre pakker. Hvis det er gjort, kan du med god samvittighed smide en stor samling mails afsted på samme tid, ved at adskille mailadresserne med komma, eksempelvis:

user@example.com, anotheruser@example.com
User <user@example.com>, Another User <anotheruser@example.com>

Virker det ikke med sleep?

Har fået afvide at når det køre over et online script som php scriptet så vil den sende kunne sende uendelig så der er vidst ingen grænse.

ja men så kan modtageren se de andres email som de ikke skal syntes jeg ikke.

men har tænkt at lave en sleep med php så der går 1 sec for hver email til at sende eller 0.5 eller noget :) burde vel køre ?

Indlæg senest redigeret d. 26.06.2009 00:29 af Bruger #8715
har lige fundet ud af at jeg max kan sende 20 om dagen.. hva fanden gør jeg så

Er alle mailsne du sender ens, eller er der forskel? Hvis de er ens, og blot afviger ved deres modtager, kunne du overveje at bruge Bcc(Blind Carbon Copy) headeren, til at videresende til mange emails på én gang, uden at modtagerne kan se de andre modtageres emails.

t