Tillade shutdown -i på netværk

Tags:    diverse

Hej så jeg tilbage igen med et lille netværks problem, eller måske ikke så meget et problem mere noget jeg gerne vil lave.

De fleste af os kender jo klassikkeren shutdown -i omend ikke andet som en joke, og nu ville jeg gerne bruge den til noget konstruktivt til at fyre af mod min server... Men når jeg kører den hvilket jeg sagtens kan, så får jeg det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så hvordan får jeg min XP maskine til at godtage den og lystre?

Det ikke et must, men smart værktøj ved servicering af maskinen ... Takker :)

Jeg mener det kan løses ved at du opretter forbindelse til et netværksdrev på serveren med administrator rettigheder, og derefter kører du shutdown -i, da du så er blevet godkendt.

Jeg har flere netværksdrev på den med admin?

Du skal bare oprette forbindelse til en af dem, det er ligegyldigt hvilken, og så skal du logge ind med en administratorbruger.

Derefter burde der ikke være problemer med rettighederne, da du så er logget ind som administrator.

Jeg ikke helt sikker på hvad du mener med at logge ind? Den logger selv ind når min bærbare finder netværket? undskyld jeg helt blank det mit første netværk :)

1. Højre klik på "Denne computer"
2. Vælg "opret netværksdrev"
3. Indtast mappenavn, destination
4. Klik "Opret forbindelse med andet brugernavn"
5. Skriv administrator kontoen og tilhørende adgangskode.
6. Klik "Ok" og "Udfør".

Du logger nu ind med administrator på netværksdrevet.

1. Højre klik på "Denne computer"
2. Vælg "opret netværksdrev"
3. Indtast mappenavn, destination
4. Klik "Opret forbindelse med andet brugernavn"
5. Skriv administrator kontoen og tilhørende adgangskode.
6. Klik "Ok" og "Udfør".

Du logger nu ind med administrator på netværksdrevet.

Nej hvis du ikke har et domæne, så skal du have den samme bruger med samme kodeord på alle dine pc'ere, ligeledes skal de være i samme workgroup og havde rettigheder der tillader at overskrive den aktuelle brugers rettigheder, altså en fælles administrator konto, opret en der hedder sysadmin. Kør så en CMD med sysadmin brugeren, højreklik og "kør som".

Så vil det fungere..

ex:

shutdown -r -t 00 \\denandenpc

/J

.. men tag at køre en viruel domæne controller, så er alt det med retttigheder en leg.

/J

virtuel.

t