Regnemaskine

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej alle sammen.

Nu sidder jeg og læser Bertels fantastiske tutorial og så støder jeg på en opgave. Den går ud på at lave en regnemaskine, men jeg forsøger men jeg kan ikke, opgaven er til kapitel 8, linket er her

Håber i kan hjælpe :)

Kan du være mere specifik? Hvad er dit problem? :D

Du tager imod tre input. To tal og et bogstav.
De to skal læses ind i variabler og så skal bogstavet bruges til at enten addere, subtrahere, multiplicere eller dividere. Til dette kan en switch eller nogle if-sætninger bruges. Håber det hjalp lidt, uden at afsløre for meget ( :O )

Mit problem? Jeg kan overhovdet ikke sætte det sammen! Har haft storer problemer og de kommer for det meste fra if sætninger....

Prøv at poste det du har skrevet, så vi bedre kan forstå det. :-)

Du burde at læse den grundigere.. Alle kan forstå den del hvis de bare sætter sig ind i den.

Pseudo:

Skriv tal 1:
Skriv tal 2:
Skriv bogstav som bestemmer algebra? xD
if bogstav er lig med +
Udregn tal 1 + 2
Udskriv
Retuner 0

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2009 15:37 af Bruger #14212
Så skal jeg vel igang igen xD Var igang igen og igen, men det virkede ikke så jeg har gemt noget oven i xD. Så der kommer lige et script om lidt tid :)

Du burde at læse den grundigere.. Alle kan forstå den del hvis de bare sætter sig ind i den.

Pseudo:

Skriv tal 1:
Skriv tal 2:
Skriv bogstav som bestemmer algebra? xD
if bogstav er lig med +
Udregn tal 1 + 2
Udskriv
Retuner 0

Jeg mener forstå problemet!

Har fundet ud af det !

Det er mine if's når det skal være et Bokstav eller lign skal der "" rundt om lavede jeg ikke xD

Det er mine if's når det skal være et Bokstav eller lign skal der "" rundt om lavede jeg ikke xD

Det behøves det ikke.. Hvis det kun er '1' tegn kan du bruge ' ' men hvis det er flere SKAL du bruge " " (:

<< < 123 > >>
t