Nyhedssystem

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa alle sammen!

Nu sidder jeg her og lige vil lave et nyhedssystem, men jeg kan simpelt hen ikke sætte det mysql sammen! Men kan nogle godt lave et meget simpelt, bare upload, og indlæsning. MEN MEN MEN!

Jeg vil da selfølgelig have forklaring ( vis det kan lade sig at gøre :) ) fordi jeg skal jo lærer af det.

Ok :)

Hmmm den gav fejlen at "tablen mindatabase findes ikke" Så der var sket noget så jeg kopirede Connectet ind i Index'et, så virkede det, alt virker INDTIL jeg skal hente nyheden, så giver den fejlen:

Parse error: parse error, expecting `','' or `';'' in F:\HJEMMESIDER\FORSOG2\XD.WEP.DK\las.php on line 5

las.php er:

Fold kodeboks ind/udKode 

Linje 5:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 09:15 af Bruger #14855
Fik det til at virke, der manglede et "," i:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 09:26 af Bruger #14855
hvis det virker når du kopier koden fra dbc ind i index er det fordi du ikke får includet dbc, include fejler uden at stoppe resten af dit script, så burde i grunden kun blive brugt i scripts der virker selv hvis include fejler. Dette ville være scripts der lavede et alternativt output når include fejlet, hvis du ikke ønsker dette kan du bruge require der stopper scripts når den fejler.
Der er ikke nogen grund som jeg ser det til at connecte mere end 1 gang til en db da du aldrig disconnecter så du kan bruge include_once eller require_once.

I øvrigt mangler din tabel det felt til at holde nyhedens tid.

Nyhedens tid behøves ikke :) Vil jeg nok sætte til senere men det ved jeg godt ;)

<< < 123 > >>
t