Nyhedssystem

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa alle sammen!

Nu sidder jeg her og lige vil lave et nyhedssystem, men jeg kan simpelt hen ikke sætte det mysql sammen! Men kan nogle godt lave et meget simpelt, bare upload, og indlæsning. MEN MEN MEN!

Jeg vil da selfølgelig have forklaring ( vis det kan lade sig at gøre :) ) fordi jeg skal jo lærer af det.

lav en mysql table mwd 4 eller 5 felter:
id autoincrement
time integer
news text
title varchar
poster(kun hvis der er mere end 1 poster) foreing key.

indsæt en nyhed er da bare en funktion der tager 2-3 argumenter, news teksten og titlen samt muligvis poster id, function skal så lave en insert query hvor den indsætter news,titlen,tiden og poster id ind i tabellen mysql søger selv for id feltet.

at vise nyheder er en funktion der laver en select query på mysql tabellen efter title,nyhed, poster og tid sorteret efter tid enten DESC eller ASC, id skal ikke med ingen grund til at vise gud og hver mand en nyheds id.

at slette en nyhed er en funktion der tager et nyheds id og udfører en delete query med dette på tabellen.

for at kunne slette skal du lave en speciel funktion der henter det samme som vis nyheder, men også id'et, så du ved at klikke på et link eller knap kan sende de id'er der skal slettes tilbage til serveren.

at edit en nyhed, er relevant for du staver med garenti forkert, er en funktion der tager et id, news tekst og title, denne skal udføre en update query der sætte news og title i tabellen der hvor id svaret til det der i tabellen.

Hvis du vil have BBCode er det ikke en del af et news system men derimod et lag mellem nyheds systemet og guien, hvor news hentes fra nyheder gives til bbcode og resultatet af dette udskrives.

Nørden har udtænkt sådan noget, men når jeg forsøger at poste eller læse noget får jeg ALTID problemer!!!

EDIT: Vil det værer ok vis jeg forsøger at lave et system og så i kan teste om i kan få det til at virke?

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2009 14:04 af Bruger #14855
Jonas. Det kan du godt gøre så vil jeg gerne kigge på det :)

Tak så må jeg vel gå igang, opdagede først din besked nu xD

Helt iorden :)

Undskyld men det tager lidt tid :)

Helt ok :)

Okay her kommer det!! :)

Index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Lav.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Den skal køres en gang, ikk?

Læs.php
Fold kodeboks ind/udKode 

dbc.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker det ? :)

Kan du godt ligge noget ind i databasen?

Den måde du udskriver dine ting på er ikke helt rigtigt.

læs.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2009 19:49 af Bruger #15052
Hmm så det vil virke?!

<< < 123 > >>
t