hente indhold fra div på en anden side

Tags:    javascript

hallo.

Jeg skal lige høre, jeg har et problem som gør at jeg er nødt til at hente info fra en bestemt DIV fra en anden side.

fx på den side jeg står skal en DIV vises hvis DIV på den anden siden indeholder "active".

nogen der kender en tutorial eller lign. til sådan noget?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hallo.

Jeg skal lige høre, jeg har et problem som gør at jeg er nødt til at hente info fra en bestemt DIV fra en anden side.

fx på den side jeg står skal en DIV vises hvis DIV på den anden siden indeholder "active".

Det kan du ikke gøre på den måde. Bliver div'en med "active" genereret på baggrund af noget php eller database? For så kan du jo bare bruge informationen derfra.

hallo.

Det kan du ikke gøre på den måde. Bliver div'en med "active" genereret på baggrund af noget php eller database? For så kan du jo bare bruge informationen derfra.

Det kan da godt lade sig gøre på den måde med javascript, sålænge siden han vil kigge på ligger på samme domæne. Så skal han bare lave et xmlhttprequest til siden, loade resultatet ind i DOM, skjule den del af træet med CSS så man ikke kan se det som slutbruger, og så selecte på den pågældende div og kigge på dens innerhtml.

Det er langhåret og meget bedre at gøre det på en anden måde hvis det kan lade sig gøre, men det kan godt laves. Det er bare lidt at gå over åen efter vand.

Hvis du vil hente data fra et andet domæne kan du dog ikke gøre så meget med javascript. Så skal du ud i at lave et php-script der kører en curl() på det pågældende domæne og så hente ud fra det script med javascript.

Hej

jeg har undersøgt det lidt mere på baggrund af det du har skrevet Per. og jeg har fundet et script baseret på JQuery som jeg vil bruge. så tak for input.

t