Hjælp til delphi!!! jeg kan ikke kompile eller run et program!!!

Tags:    delphi

Hey gutter....

Jeg har det problem at jeg ikke kan kompile eller køre et program når jeg åbner et gemt projekt/fil er der nogen der kender til dette problem??? jeg kan godt kompile og køre et program når bare jeg laver tingene forfra... men det er jo bare lidt træls når jeg vil til at lave nogle store ting...

På forhånd tak!

Benz



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lyder umiddelbart som om det er noget med selve exe-filen. Er den i brug fra andre programmer eller noget, hvis ikke så prøv at slette den og så kompliere projektet igen.


T dér



Er du sikker på at det er *.Dpr filen du åbner og ikke en *.Pas fil?




Kommer den med en fejl?
Hvis den kommer med noget om at den ikke kan finde formen tror jeg nok jeg kender det...
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Den kommer slet ikke med nogen fejl og det er det der irriterer mig! den vil bare ikke gøre det... :(



har prøvet alle filerne og den kan stadig ikke...

og jeg ved ikke om det er exe-filen der er noget i vejen med.... har geninstalleret 3 gange :S



Jeg mente ikke delphi's exe-fil, men den exe-fil du selv har kompileret tidligere. prøv at slette den så delphi kan lave en ny.

T dér



der sker heller ingen ting ved det.... jeg kan stadig ikke.... og det er ved alle projekter jeg laver!!!

har som sagt geninstaleret delphi 3 gange....



der sker heller ingen ting ved det.... jeg kan stadig ikke.... og det er ved alle projekter jeg laver!!!

har som sagt geninstaleret delphi 3 gange....


Nu er jeg ny her i dette forum, så måske har jeg ikke læst alt korrekt: Men hvilken version af Delphi anvender du?




Hej Benjamin,

Hvilken version af Delphi anvendes?
Hvilke filer har du prøvet at åbne?
Hvordan vil den ikke compile?

Hvis den ikke compiler, vil der ALTID fremkomme en fejlbesked i 'compilerings loggen' ( typisk placeret nederst i hele Delphi, eller i kodevinduet)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



t