kodning

Tags:    php

<< < 12 > >>
hvorfor virker denne kode ikke
<?php
$file = fopen("point.txt", "w+");
fwrite($file, $score+$file);
fclose($file);?>

den skal tage at åbne point.txt og skrive SCORE + det tal der allerede er i filen ind i den
og så lukke den? hvorfor vil den ikke!!!

hvorfor virker denne kode ikke
<?php
$file = fopen("point.txt", "w+");
fwrite($file, $score+$file);
fclose($file);?>

den skal tage at åbne point.txt og skrive SCORE + det tal der allerede er i filen ind i den
og så lukke den? hvorfor vil den ikke!!!

$file er ikke indholdet i filen, men en handle til filen. Du lægger $score og handlet sammen. Ved ikke helt hvad result det giver men det er ikke hvad du ønsker. Hvis "w+" er append mode, så skal du bare nøjes med:

fwrite($file, $score);

kan du ikke skrive koden?

jeg har en quiz, og SCORE er de points man får fra testen og de skal så gemmes i point.txt som indeholder alle de points (scores) man har (lags sammen)

så hvis man tager testen 2 gange og ens resultater er 2 og 4 så skal den gemme dem i filen så den viser 6.

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv dette, garanterer ikke det virker.

Warning: Wrong parameter count for ftruncate() in /home/www/pointside.awardspace.biz/results.php on line 33

Warning: Wrong parameter count for ftruncate() in /home/www/pointside.awardspace.biz/results.php on line 33

I stedet for at give dig svaret, vil jeg give dig stien til dokumentationen til ftruncate:
http://us3.php.net/manual/en/function.ftruncate.php

Det er ret let at læse, hvad der skal bruges.

også når man ikke kan php særlig godt? så er det faktisk svært! og jeg fatter ikke den kode du sendte

også når man ikke kan php særlig godt? så er det faktisk svært! og jeg fatter ikke den kode du sendte

Hvad sagde fejlen ?

Citat: "Warning: Wrong parameter count for ftruncate() in /home/www/pointside.awardspace.biz/results.php on line 33"

Hvad er en parameter ? Og hvilke parametre forventer ftruncate() ?

Kig på den side, jeg sendte. Der er en sektion som hedder "Parameters". Der står, at ftruncate() forventer to parametre: En file handle (den du allerede havde specificeret), og den ønskede filstørrelse (som mangler).

Dette kode excemple er TESTED(apache, php, windows 7) og virker!

Först skal du manuelt oprette file "point.txt" og placere den i samme sti som din php fil er placered i.

Fold kodeboks ind/udKode 

vil gerne lige have en nem kode tak.! noget som den jeg postede i starten

vil gerne lige have en nem kode tak.! noget som den jeg postede i starten

Tror ikke det bliver meget nemmere. Vi kan sagtens give dig koden men det lærer du intet af. Det er tydeligt at du ikke har megen viden indenfor PHP. Vil foreslå at du lærer lidt mere PHP. Vi er ikke til for at lave din kode.

<< < 12 > >>
t