Hvis du vil sikre at andre ikke får fat i folks password, skal du gøre som Robert forklarede i sit svar. Jeg vil dog anbefale at bruge sha1 istedet for md5, da den skulle være langt sværere (umulig?) at "knække"
AH, langt fra umulig, det tager bare længere tid at brute-force.
Jeg bruger personligt en lidt sær blanding:
Jeg finder SHA1 af passwordet, og laver derefter en kryptering af SHA1 strengen der får strengen stadig til at ligne en SHA1 hash. Hvis hackeren så skulle få adgang til hashene, ville han ikke kunne brute-force det kodeord, da det skal decryptes med min (forholdsvis) simple algoritme.
generelt er man forholdsvis sikker, hvis man skriver sin egen hashing algoritme, er nærig med den, og kun bruger den ét sted. Personen skal være forholdsvis dygtig til kryptografi for at knække den, og som regel har man jo bare sat et script til at køre de stjålne hashes igennem et rainbow table, og bruger næppe tid på at sidde manuelt og deciphrere hvert kodeord. Men at camuflere det som en sha1 streng er faktisk en rigtig god idé.
Morten: Så er det jo også sikkerhed du er ude efter, og så holder vores posts jo stik.
Indlæg senest redigeret d. 22.06.2009 16:04 af Bruger #8223