Eller funktion og lægere "ord"

Tags:    javascript

Hej

Jeg bruger en switch funktion der ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan gør jeg så hvis jeg gerne vil have den til at skrive "q" hvis jeg trykker "a" eller "f"

her prøvet denne kode, men det virker ikke

Fold kodeboks ind/udKode 

noget andet er at jeg godt kunne tænke mig hvis jeg kunne skrive "længere ord" eks.

Fold kodeboks ind/udKode 

men det melder den også fejl på

Er der nogen som kan hjælpe mig ??

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2009 14:05 af Bruger #15058
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For lige at samle alle eksempler i én:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Man kan forøvrigt sagtens "switch"e på andre datatypes end int i de fleste sprog. Ihvertfald af dem jeg kender til :)

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2009 14:39 af Bruger #10647
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2009 21:52 af Bruger #5620
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det ikke virker, da jeg ikke er så meget inde i javascript.

I mange sprog kan man kun switche på integers. Jeg vil gætte på, at grunden ti du ikke kan switch på længere ord har noget med det at gøre. (måske kan den omdanne en char til en integer efter et eller andet tegnsæt?)

super Emil, tak for det du får lige halvdelen af pointene når jeg lukker tråden

Så mangler jeg kun det med at jeg skal kunne skrive længere ord som kun bliver til et bogstav

jeg tror det er noget med det er i++ uden overhovedet at vide noget om det

Indlæg senest redigeret d. 19.06.2009 16:24 af Bruger #15058
Det er fordi du i din switch korter string der switches på ned til et bogstav, så vil man selvfølgelig aldrig kunne få et ord over 1 bogstav. Så du skal kigge på din substring(...), jeg kan ikke helt forstå hvad det er du vil. Måske du kan specificere lidt nærmere?

Jeg siger tak for hjælpen Emil og Nørden og giver jer jeres velfortjente point

Jeg kan ikke få jer til også lige at kikke forbi denne her tråd vel ;) http://www.udvikleren.dk/JavaScript/Thread.aspx/27/28808/Page2/

t