opdatere et andet vindue fra et vindue

Tags:    javascript

På min side har jeg et stats vindue, som skal opdateres hver gang en stat i det vindue bliver opdateret.

Er der en kode for det ?

Eller skal jeg sætte en kode på hver knap der opdatere 1 stat?

Har ikke det store forstand på javascript, men har fået afvide at det skulle værer sproget til at løse mit problem.

Håber i kan forstå min problemstilling.

MVH Splitti

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er ikke helt det du har brug for, tror jeg ;P

Det du skal have fat i er:
JavaScript med AJAX (Som kommunikere med noget serverside).

AJAX er ikke et sprog, men en række funktioner man kan bruge til at hente data fra serveren uden at reloade siden.

http://www.w3schools.com er et rigtig godt sted at starte. Start med at lære JavaScript, derefter AJAX.

Du siger at du har et stats vindue? Skal det forståes sådan at du rent faktisk har et stats vindue? Altså et iframe vindue. For hvis det er tilfældet behøves du ikke AJAX, du kan bruge normal JavaScript til at opdatere iframes med.

Tror du skal ind på noget AJAX opdatering.

Hmm du kan tage den hårde løsning ( som jeg VARMT andbefaler ) Og lærer Javascript :) Så du derefter kigger på problemet... men der en en funktion der hedder settimeout eller lign, det kan bruges men tror ikke det er den du leder efter, kan lige forsøge at finde noget frem :).

Det er som du siger Simon, jeg har 2 iframes hvor jeg gerne vil ha at man kan opdatere mit 1st iframe fra det 2nd.

Men har fundet en løsning i Javascript.

Fold kodeboks ind/udKode 

t