opener.location helt

Tags:    javascript

hej.

Jeg har en kode der er en blanding af PHP og javascript, men er ret sikker på at det er i javascripten der er en fejl, derfor ligger jeg den her.

koden er:(genveje.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lavet en test hvor den skal åbne mit forum i det vindue den bliver åbnet fra, men den åbne genveje.php

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej.

Jeg har en kode der er en blanding af PHP og javascript, men er ret sikker på at det er i javascripten der er en fejl, derfor ligger jeg den her.

koden er:(genveje.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har lavet en test hvor den skal åbne mit forum i det vindue den bliver åbnet fra, men den åbne genveje.php

Umiddelbart ligner det bare at du har givet en variabel et forkert navn: du er kommet til at kalde en af dem for $_hent['url'], det skulle nok bare være $hent['url'];
Og tror heller ikke at du har brug for den der target attribute, hvis det íkke er frames du sidder med.

.. opener må referere til et window object.

/J

mange tak Jakob, det hjælper...
Anden gang i dag jeg har siddet og stirret mig blind på en så simpel fejl i over en halv time... det er helt pinligt.... Det er også de skide eksamener... :/

Men egentlig vil jeg nok foreslå noget ala denne kode: (Bare med små ændringer i din)
Fold kodeboks ind/udKode 

Så bliver det vindue du klikker linket i, ikke genlæst, hvilket ofte er lidt mere brugervenligt ;)

.. opener må referere til et window object.

/J

Ja, men eftersom alle variabler der bliver sat i global scopet, bliver properties til window objektet, betyder window.* ikke så meget.
Hvis du fx skriver:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Får du da også smidt '10' i hovedet :)

t