Den rette compiler (gerne god til design)

Tags:    php

Hey,

Er ny her på siden, så hvis det er det forkerte sted jeg skriver, så må i lige rette mig :)

Jeg er datatekniker lærling på mit sidste år, dvs. jeg skal op til svendeprøven her til januar/febuar, hvor jeg sammen med min kammerat har besluttet at vi skal lave et projekt i PHP og Open API.

Jeg skal stå for PHP delen som består af en sagssystem, samt eventuelt lidt forskellige interfaces/design.

Har tidligere brugt dreamweaver til at programmere php i, men der er meget lidt hjælp at hente i det, kontra f.eks. Visual fra microsoft som jeg også har brugt en del.

Mit sidste php projekt var en webside hvor jeg lavede designet i Adobe Photoshop, skar det ud og så satte det ind i tabeller.

Så er på udkig efter en ny compiler, der meget gerne må opfylde nogle af disse krav.

-ikke nødvendigtvis gratis
-Farve kode
-ctrl+space hjælp
-grafisk tegne værktøj (til tabeller, knapper m.m.)

På forhånd tak.
Kasper

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
NetBeans, Eclipse osv. Kig her for en grundig gennemgang af en del:
http://www.smashingmagazine.com/2008/05/07/35-useful-source-code-editors-reviewed/

Nu ved jeg godt du skriver god til design.

Men tag og prøv jEdit engang - umiddelbart ligner det bare et standard programmeringsprogram, men der findes en hel del fantastisk plugins til det, som kan installeres igennem programmets menuer.

Give it a shot :)

Det er ikke en compiler du er ude efter, det er en editor.. Prøv med TSW Webcoder eller TSW WebPad hvis du synes Dreamweaver er for bloatet.

Det selfølgeligt rigtigt, min fejl :)

Prøver at tage et kig på dem.

tak

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2009 12:58 af Bruger #15092
t