Forskellige farver i baggrunden

Tags:    html css

Hejsa!

Jeg tænkte på om man kan lave sådan at den øverste del af ens side blev én farve, den midterste blev en anden og bunden blev en anden farve igen. Samme farve som toppen.

Har kigget lidt på nogle færdig lavet nogle, men de ser ikke pæne ud og er bare forvirrende!

Håber I kan hjælpe!

- Mange hilsner,
Magnus.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2009 04:20 af Bruger #15047
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Skal de 3 omtalte farveområder strække sig ud eller forblive i samme størrelser/positioner når vinduet skaleres?

EVT bare lave et billed i Photoshop eller paint for opfylder dine krav og sæt det som bagrund med 100% height :D

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2009 21:25 af Bruger #14510
du kan give body et baggrunds billed som det så stretcher.

Alternativt og totalt uprøvet kan du lave 1 div placer den fixed i 0 0 med width og height 100%, og ligge 3 div i denne der er width 100% og height 33%, disse giver du da hver deres baggrund.

Skal de 3 omtalte farveområder strække sig ud eller forblive i samme størrelser/positioner når vinduet skaleres?

Helst ja.

Jeg forstår ikke lige hvad #1 mente.

Men jeg kigger nu lige efter koden til det, og hvis det er muligt skal headeren kun fulde ca. 25% af billed(toppen) og footeren skal også fylde ca. 25% af billedet og de resterende procenter er så til body. :)

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2009 13:49 af Bruger #15047
hvis jeg er #1 er det nok godt du ikke forstod det, for det er tilsynelandende ikke korrekt at du kan stretch et baggrundsbilled, kræver css3.

Du er #1 :P

Hvordan kan jeg lave det i CSS3?

t