use seriel online

Tags:    diverse

Online brug af seriel.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at få min hjemme side til at komonikere med min seriel port.

Jeg skal have en sms sender hvor i man skriver telefon nummer og besked og så skal den sende beskeden til min seriel port.

Og samtidig skal seriel porten heletiden tjekkes for indkommendene beskeder.

er der nogen der kan hjælpe.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan jo bruge PHP's shell_exec()

Jeg bruger den til at kalde noget python script som fikser noget ordbogshalløj . Well, i røven med hvad mit python script gør. Det er sådan her jeg kalder det :
Fold kodeboks ind/udKode 

Python scriptet returnerer en masse linjer tekst. På samme måde kan du kalde et C-program, som sikkert har mulighed for at kommunikere med din seriel port.

Hey Henrik,
jeg fatte dette "lille" eksempel på hvordan du kan hive fat i serial porten via C:
http://www.comptechdoc.org/os/linux/programming/c/linux_pgcserial.html

Har du en ide til hvordan min kode kan se ud?

puha, det var en helt anden ting.. Nu har jeg ikke selv brugt så meget tid på at skrive C kode til serial port, fordi ... ja, det er serial port - det er jo vildt brugt i dag :) Men mon ikke du kan finde noget eksempel-kode somewhere :)

C koder kan da ikke bruges på websider
Jeg skal bruge php, asp eller noget java eller anden form der kan bruges på websider.

Det stykke PHP jeg vidste dig ovenover kalder bare et program der ligger på serveren. Så hvis du har adgang til at sætte noget hardware til serveren, går jeg oss ud fra, at du har adgang til at ekskverere programmer på den. PHP kan afvikles på en webserver, og det kalder et program.

Du nød til at bruge noget C eller et andet programmeringssprog til dette. Tvivler stærkt på at PHP tilbyder så lav level funktioner (altså til delen med den serielle forbindelse.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2009 23:07 af Bruger #14645
t