Sende nogle ting.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa alle sammen! Jeg har søgt lidt på Google men fandt ikke noget som jeg kunne bruge!

Jeg har et mellemlille script, som skal vha. en installations guide lave en bruger, eller bare én kode som en bruger indtaster. Og den fil hvor brugeren indtaster dette ligger her:
../mainfolder/install/stage2.php

Lad os nu sige jeg skrev: 123 - ind i feltet.

Nu skal jeg så logge ind går jeg ud her:
../mainfolder/index.php

Men det som brugeren fik indtastet i stage2.php skal være i index.php, så at jeg kan lave et if statement for at se om den der nu er der er autoriseret til at komme ind.

Har prøvet med $_REQEST['password'] - den virker vist nok kun hvis jeg bruger "include("install/stage2.php");"

Mén det kan jeg ikke bruge, fordi så vil jeg få det samme design 2 gange og det vil jeg helst ikke have! Så er der en intern kommando, hvor jeg kan sende den fra den ene fil til den anden?

Jeg vil være taknemlig for nogle gode svar, som jeg kan bruge!

Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg demonstrerer det for dig.
- Mange hilsner,
Magnus

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Aha så stage2.php skal oprette en bruger uden at bruge mysql, så må han vel skulle gemme det i en php fil. I en folder han har rettigheder til at oprette en sådan fil i.
Hans logind system skulle så tjekke på existensen af denne fil og include den og tjekke om det gemte log ind svarer til det givet.

At bruge sessions til det giver slet ikke mening, da det ville svare til at skulle oprette en bruger hvergang man vil logge ind.

Sagde php fil:
<?php
$user_pass=...;
$user_name=...;
?>

for at undgå at når en eller anden finder ud af det ikke bare kan få vist pass og name ved at skrive filen sti.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2009 11:36 af Bruger #5620
Jeg forstår heller ikke helt hvad du mener, men jeg vil igen anbefale mysql, det er både meget mere sikkert, og så er det som skabt til at lave sådane systemer i. Desuden, skal man heller ikke være det helt store geni for at lave en database.
Så hvorfor vil du ikke bruge mysql?
Har du ikke adgang til det?
Eller har du ikke lært at kode med dem endu?(vis dette er tilfældet vil jeg da meget gerne hjælpe dig med at lave dine databaser :) )

Problemet er at jeg overhovedet ikke kan finde ud af MySQL. Det andet problem er at jeg ikke gider til at lave et system som skal gemme ens MySQL informationer. Da jeg åbenbart ikke kan lave det login system ordenligt. Jeg synes bare at det virker overskueligt, men hvis det virkeligt vil gøre det nemmere, kan jeg da begynde at læse på det også. Eller hvis du kan hjælpe mig med det.
Jeg har flere databaser kørende på min hjemmeside.

Jeg har besluttet mig få at lære MySQL nu. Det er lidt irreterende men er flere gange blevet opfordret til at bruge det. Så nu tror jeg, at jeg går den vej!

Tusinde tak for jeres indlæg.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2009 17:36 af Bruger #15047
Hvordan skal domaene.php se ud?

Den ser sådan her ud - det er bare en function som du så henter fra logon.php - du behøver ikke at lave sessions - det er måske lidt forvirrende - hvis du ikke er vant til det - så jeg har rettet lidt i logon.php:

Kode domaene.php
<?
function getAdm($admmail, $admpassword){
//adm mail og password skal ændres
if($admmail=="administrators_login"&& $admpassword == "password")
return true;
}
?>

Kode logon.php:
<?
include("../functions/domaene.php
");
$login = $_POST['login'];
$password= $_POST['password'];
$adm = getAdm($login, $password);
if($adm==true){ //og her kommer din kode}
else echo "forkert login";