Sende nogle ting.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa alle sammen! Jeg har søgt lidt på Google men fandt ikke noget som jeg kunne bruge!

Jeg har et mellemlille script, som skal vha. en installations guide lave en bruger, eller bare én kode som en bruger indtaster. Og den fil hvor brugeren indtaster dette ligger her:
../mainfolder/install/stage2.php

Lad os nu sige jeg skrev: 123 - ind i feltet.

Nu skal jeg så logge ind går jeg ud her:
../mainfolder/index.php

Men det som brugeren fik indtastet i stage2.php skal være i index.php, så at jeg kan lave et if statement for at se om den der nu er der er autoriseret til at komme ind.

Har prøvet med $_REQEST['password'] - den virker vist nok kun hvis jeg bruger "include("install/stage2.php");"

Mén det kan jeg ikke bruge, fordi så vil jeg få det samme design 2 gange og det vil jeg helst ikke have! Så er der en intern kommando, hvor jeg kan sende den fra den ene fil til den anden?

Jeg vil være taknemlig for nogle gode svar, som jeg kan bruge!

Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg demonstrerer det for dig.
- Mange hilsner,
Magnus

15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg forstår heller ikke helt hvad du mener, men jeg vil igen anbefale mysql, det er både meget mere sikkert, og så er det som skabt til at lave sådane systemer i. Desuden, skal man heller ikke være det helt store geni for at lave en database.
Så hvorfor vil du ikke bruge mysql?
Har du ikke adgang til det?
Eller har du ikke lært at kode med dem endu?(vis dette er tilfældet vil jeg da meget gerne hjælpe dig med at lave dine databaser :) )

Altså jeg har da sådan et check på min administrator på en domaene.php, så behøver jeg ikke at sætte administrator login i databasen.

Der hvor der valideres hedder logon.php. Den checker op mod en fil, hvor jeg har alle mine domæner - functions/domaene.php

Kode logon.php:
<?
include("../functions/domaene.php
");
$_SESSION['login'] = $_POST['login'];
$_SESSION['password']= $_POST['password'];
$adm = getAdm($_SESSION['login'], $_SESSION['password']);
if($adm==true){ //og her kommer din kode}
?>

Kode domaene.php
<?
function getAdm($admmail, $admpassword){
//adm mail og password skal ændres
if($admmail=="administrators_login"&& $admpassword == "password")
return true;
}
?>

Tror du skal kigge på nogle $_POST variabler.
Eller evt. $_SESSION

Tror du skal kigge på nogle $_POST variabler.
Eller evt. $_SESSION

Bruger jeg også.

Kig her:
http://phpartikler.dk/artikler/formular.php
http://phpartikler.dk/artikler/sessions.php

Har kigget, men kan ikke få det til at virke...

Jeg ved godt at koden er meget simpelt, men jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal sætte det op. Har prøvet på hovedet, maven, mildten og ryggen osv. kan bare ikke få det (pis) til at virke.

Må man poste et link som fører til det jeg er igang med her? Eller er det imod reglerne. Hvis ikke, så kan I selv set hvor nemt det er. Men jeg kan bare ikke få det til at virke...

Og kan næsten heller ikke holde overblik over filerne, da jeg startede på PHP for under 2 uger siden.

- Magnus.

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2009 22:32 af Bruger #15047
Til et bruger system, vil jeg andbefale at du bruger mysql databaser.

Der skal kun være én bruger. Og gider ikke til at skal lære MySQL til. Med mindre det virkelig gør den ekstreme store forskelv.

Men må jeg smide de links ind så I kan se?

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2009 21:49 af Bruger #15047
Okay fik lige lavet dette her. Så kan I se hvad jeg mener, hvis der er nogle fejl, så sig lige til xD

[quote=mig]
Hejsa alle sammen!

Jeg sidder her med et mellemstort projekt. Og jeg skal lave et login system. Jeg har lavet lidt, men dog er der nogle fejl som jeg ikke kan finde ud af at rette.

Jeg har denne fil i denne lokalisation og den ser sådan her ud.../mainserver/files/install/stage2.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Meningen er at den skal lave en administrator bruger. Denne bruger skal lave et brugernavn fra brugen selv og et kodeord fra brugeren selv.

Når det så er indtastet vil jeg gerne have det om til min ../mainserver/files/index.php som ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er her hvor administratoren skal logge sig ind. Når han logger ind går han om til login.php som ligger i samme sti som index.php. Den ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den skal så checke om det der er skrevet ind i stage2.php filen er identisk med det der er skrevet ind i index.php filen. Hvis de passer sammen skal brugeren se index_main.php, hvis ikke skal brugeren se error.php.

Problemet er at jeg ikke kan få den til at dele det unikke brugernavn og kodeord imellem filerne uden MySQL, som jeg helst IKKE vil bruge.

Håber I kan hjælpe mig!

- realchamp

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2009 22:32 af Bruger #15047
Ved ikke helt hvad du faktisk ønsker at opnå for det giver ingen mening for mig det du siger, men det du gør i bunden af stage2.php giver ingen mening såvidt jeg kan se beder du php om at sætte post variabler ud fra session variabler som aldrig er sat, generelt kan jeg ikke se noget tilfælde hvor det ville give mening at gøre det.

Om det du indtaster i formen af stage2.php bliver brugt til noget som at sætte session variabler af hænger helt og aldeles af stage3.php som jeg ikke kan se koden for.

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2009 23:31 af Bruger #5620
Jeg forstår heller ikke helt hvad du mener, men jeg vil igen anbefale mysql, det er både meget mere sikkert, og så er det som skabt til at lave sådane systemer i. Desuden, skal man heller ikke være det helt store geni for at lave en database.
Så hvorfor vil du ikke bruge mysql?
Har du ikke adgang til det?
Eller har du ikke lært at kode med dem endu?(vis dette er tilfældet vil jeg da meget gerne hjælpe dig med at lave dine databaser :) )

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det altså overkill galore at bruge mysql til et system der kun skal have én og kun én bruger.

Det er ligesom at skyde gråspurve med Large Hadron Colliders ;)

<< < 12 > >>
t