session der virker med dansk bogstaver

Tags:    php

Hey alle :)

Jeg sidder og rodder lidt med php sessions. jeg har det problem at når jeg har det i UTF-8 så får jeg: Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at

men hvis jeg skifter til iso så får jeg ingen fejl, hvad tegnset kan jeg bruge hvor de danske tegn(æøå) vises korrekt :)?

Tror ikke dit problem ligger der.

Ligger din session_start øverst i din kode?

jep men har det hele i includes (top) sidens tekst(bund)

har dog også prøvet og ligge session_start over include top

hmm. du udskriver ikke andet før session start vel?

de første 3 linjer

Fold kodeboks ind/udKode 

Er det når du gemmer php-filen som utf-8 i din editor problemet opstår??? Hvis det er, kan det skyldes at din editor gemmer en byte order mark i starten af filen. Led efter en mulighed for at slå BOM fra i editoren, så skulle det gerne virke...

fandt det i dreamweaver :P mange tak :)

hvordan slår man bom fra i notesblok ^^?

Jeg tror ikke du kan indstille det i notepad, og selv om du kan vil jeg foreslå at du bruger en anden editor, med lidt flere funktionaliteter :) Kig evt. på notepad++ der er gratis. Du kan downloade den fra http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm
Sidder selv på mac, så har ingen erfaring med den, men har hørt at den skulle være god.

Lige for at støtte Anders her, det er den!! Bruger den ikke selv længere men har gjort førhen.

Bruger selv Notepad++ til alle mine kodningsbehov. Har faktisk erstattet notesblok med denne fordi notesblok er noget bras som kun starter 10% hurtigere.

Jeg bruger selv Notepad++ det er EKSTREM godt, så kan du have flere sider åbne på en gang i et vindue, :) meget smart, men det er et meget godt og smart program med mange funktioner :)

t