Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Send mail 3 dage inden konto-udløb
Tags:
php
Bruger #14605
@ 13.06.09 23:08
4
Hey alle.
Så har jeg sgu brug for lidt hjælp igen..
Hvad skal man gøre hvis man har et site med brugere, og de tegner en konto. Og 3 dage inden den konto udløber skal de have en mail om dette..
Skal jeg ud i noget med cron-jobs?? Eller findes der en anden måde??
VH
Quincy
P.S.. HVIS CRONJOB: Er det bare en "computer" som på et tidspunkt jeg skriver, går ind og åbner en bestemt fil?? Eller er der noget specielt??
Bruger #8223
@ 13.06.09 23:41
1.065
den bedste løsning er helt sikkert et cronjob.
cronjobs er, rent teknisk, at computeren der har cronjobbet gør et eller andet på bestemte tidspunkter. Det kunne fx være at åbne et script på din side, eller at backup'e din server, eller sætte ild til serverhallen, eller hvad du nu sætter den til.
hvis du ikke har en computer stående 24/7 der kan køre det cronjob, må du kigge efter noget hosting af cronjobs, enten hos en du kender eller hos et firma. det burde være til at finde for en overkommelig mønt.
hvis du ingenlunde har mulighed for et cronjob kan du lave et script du includer på alle dine sider, der tjekker databasen igennem for folk der har 3 dage tilbage inden udløb, og ikke har fået mailen før, og sende mailen afsted til de brugere. Dette virker for så vidt fint nok, men det kræver at din side bliver besøgt mindst en gang om dagen hvis det skal være optimalt - og så sluger det selvfølgelig en lille bitte smule performance at lave det databasekald hver evigt eneste sideload.
Bruger #14605
@ 14.06.09 06:48
4
Tak for svaret.
Ja havde også regnet med at det var cronjobs der skulle til.. Havde også tænkt på det med at include et script, men det virker lidt som en tosset løsning
men tak for svaret
vh
quincy
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags