Kritik af hjemmeside ønskes...

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg har netop lavet en hjemmeside for en ven som jeg meget gerne vil have lidt kritik på. - Jeg er ikke helt tilfreds med den som den er nu, og specielt toppen (Logo, menu) fungere ikke synes jeg, så det skal rettes til på et tidspunkt.. Men selve indholdet er ved at være godt på plads, og fungere synes jeg.

På forhånd tak :)

www.smagslog.dk

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hold da kæft. Er klart blandt en af de flotteste sider jeg har set længe. Det eneste jeg bemærker er at logoet er lidt kantet og hakket. Hvis det er lavet i photoshop kan man jo vælge om teksten skal stå som "clean" eller "shape" og så videre. Måske skulle du rode med det?

sitet er da ret pænt grafisk. Det er rimelig tiltalende, og passer godt til dets formål.

der er to ting jeg lægger mærke til.

1. Forsiden er ligesom pakket ind, det tog mig faktisk et par minutter at finde ud af hvad det hele handlede om. du bør nok overveje at lave lidt mere indhold til forsiden. Det er fint med et billede, men du skal skyde de vigtigste ting af og linke til dem. Det med en forside "der skal skabe nysgerrighed" forget it. I journalistikken arbejder man med at vise hvad der kommer, bare 3 felter under billedet med en god tekst i og du er all set.

2. Jeg fandt kun lige menuen i bunden ved en tilfældighed. Jeg tror du skal gøre noget for at man lægger mærke til den. Den ligger langt fra topmenuen og jeg ville nok arbejde på en bedre sammenhæng mellem dem.

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2009 22:10 af Bruger #11506
Yep det ser godt ud, men lige et par småting

Det er meget irriterende at skulle læse titelen når alt der skrevet med stort.

Når jeg holder musen hen over logoet / "SMAGSLØG" så skal der helst komme en hånd frem

Jeg troede faktisk først man kunne trykke der, jeg holdte så musen hen over men lad være med at trykke da der ikke var en hånd :P

Desuden så får jeg helt vildt lyst til at klikke på "Opskriftsudvikling · Næringsberegning · Foodstyling · Fotografi · grafisk design"

Det ligner for mig links

Det er ikke nødnvedigt og nævne hvilken side man er inde på 3 gange (Et under "SMAGSLØG", to under selve teksten og tre i menuen). Jeg ville nok fjerne den lige under "SMAGSLØG"

Kontakt er rykket lidt med og teksten under indholdet er fjernet, hvorfor?

Du kunne under "kontakt" også give mere mellemrum mellem "Mail: info@smagslog.dk" og bund linjen og så mindre mellemrum mellem "SMAGSLØG" og "uforpligtende tilbud."

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2009 22:22 af Bruger #11386
Grafisk er siden meget flot. Måden indholdet fungere på er dog i min mening problematisk. Forsiden skulle gerne indeholde en kort beskrivelse af hvad Smagsløg nu en gang er for en størrelse, så evt. kunder hurtigt kan få et overblik over hvad det er.

Menuen nede i bunden er også for svær at få øje på. Den skal enten fremhæves mere, eller rykkes op. Som Casper siger, syntes jeg også at du skal fjerne, der hvor der står hvilken side man er på lige under Smagsløg.

Udover de nævnte ting så syntes jeg at siden er super flot. De forskellig glideovergange og farve overgange der er når man skifter underside, virker vildt blærede. Det generelle grafiske indtryk er godt, og kvaliteten af billederne er også god.

Ie 7 eller 8 Det er under teksten nederst så er der en lille hvid streg.

Jeg synes faktisk siden fungerer rigtig godt, og jeg synes egentlig ikke det med menu'en er så ringe.
Man kunne måske sætte en tyk grøn streg under den aktive menu evt? Jeg ved ikke om det vil gøre det mindre attraktiv, men det er nok nemmest at se hvis man lavede det.

Jeg kan godt li' den måde du har teksten side ordnet med et billede, men jeg synes teksten virker lidt klodset eller måske stor. Jeg tænker på siden med kunder.

Ellers vil jeg sige et rigtigt godt stykke arbejde :)

Vil lige sige nederst i din boks er der sådan en hvid irreterene streg!

Først og fremmest tusind tak for super god feedabck til alle - virkelig noget jeg kan bruge til noget! :)

@Martin

Takker - ideen med en grøn streg under det aktive link er slet ikke dum :)

@Shafh

Du har helt ret - Logoet kunne godt være lidt mere smooth.

@Peter Bille Larsen

1. Enig mht. forsiden... Den skal der arbejdes lidt mere med, og er helt enig.. Går ikke efter at skabe nysgerrighed, men i større grad gennemsigtighed i forhold til siden og den service der ydes.

2. Har selv været nervøs for om folk opdager menuen i bunden... Måske jeg skal gøre et eller andet for tydeligere at fremhæve links i forhold til almindelig tekst..!?

@Casper

Mange tak og er helt enig i dine punkter :)

@Simon

Takker, og er enig.. (Og så er du i øvrigt den første der kommenterer farveskiftet på siden.. - Det synes jeg selv virker rigtig godt :D)

@Jonas

Jeg er ikke med på hvilken streg du mener.. Hvilke browser ser du siden i?

Uhh ja.. jeg skal jo også give nogle point... :-D

Takker, det tjekker jeg lige :)

<< < 12 > >>
t