Per Sikker Hansen
De er faktisk tidligere blevet tvunget til at tilbyde Windows uden WMP
Så vidtr jeg husker så blev den windows version som blev lanceret uden WMP heller ikke nogen block buster.
Per Sikker Hansen
De bliver ikke straffet "for at være successfulde". De bliver straffet fordi de sidder på så meget af OS-markedet, at de kan kile sig ind på stortset alle andre markeder uden at skulle investere særligt meget i det - de kan tilføje et par linier til deres EULA'er, og så er alle deres kunder tvungne til X og Y - du fatter ikke hvor meget kontrol Microsoft har over den vestlige verden. EU er bange for denne kontrol, EU ryster i bukserne af skræk over at et amerikansk firma har mere kontrol i Europa end den europæiske union. Samtidig har de som jeg skrev ovenfor enten ikke viljen eller muligheden for at skride reelt ind(det er ret svært at gøre det uden et stort ramaskrig om udelukkelse, protektionisme og kommunisme ), og derfor giver de dem sådan nogle små dummebøder hele tiden, for ligesom at forsøge at pisse noget territorie af.
Du er da vel virkelig ikke så naiv at du ikke tror at der ikke er andre som står på spring til at overtag den "alt domminerende" rolle som du kalder det? Bare se på EU SELV - hvor megen kontrol de udöver over hvad du og jeg kan, bör kunne og ikke kunne...
Bare se på det seneste telecom regulativ fra EU, som giver ISP ret og mulighed for at begränse dig i din färden online, hvad du må downloade, besöge af websites, osv. Microsoft er LANGT fra ene om denne dominans, og jeg må indrömme af de seneste år så har Microsoft bedret sig, men andre, såsom Google, er blevet hvad Microsoft var engang.
Hvor har jeg sagt at det EU laver er godt? læs dog for pokker hvad jeg skriver, jeg skriver jo netop om EU's krumspring i disse sager i vendinger som "grinagtigt" og "latterlige". Du VIL bare have nogen at kalde naiv og skændes med, hva? Hvor har jeg sagt at den WMP-løse udgave en success? Det eneste jeg har gjort er jo for pokker at påpege overfor dig at det _er_ blevet gjort.