Microsoft har lært lektien: Tilbyder IE-fri Windows 7 i EU

Tags:    it-nyheder

Microsoft vil undgå at EU-Kommissionens undersøgelse forsinker Windows 7 og vil derfor sælge Windows 7 i EU uden Internet Explorer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3334

Tror jeg vil gå ned og spørge i den lokale brugs om jeg ikke kan få en coca cola flaske med pepsi i. Får sådanne flasker bliver tvang.

Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 18:05 af Bruger #14645
Tror jeg vil gå ned og spørge i den lokale brugs om jeg ikke kan få en coca cola flaske med pepsi i. Får sådanne flasker bliver tvang.

BWAHAHAHAH!!!!! Now this I would LOVE to see!!

:lol: Skål på det!

Per Sikker Hansen
De er faktisk tidligere blevet tvunget til at tilbyde Windows uden WMP

Så vidtr jeg husker så blev den windows version som blev lanceret uden WMP heller ikke nogen block buster.

Per Sikker Hansen
De bliver ikke straffet "for at være successfulde". De bliver straffet fordi de sidder på så meget af OS-markedet, at de kan kile sig ind på stortset alle andre markeder uden at skulle investere særligt meget i det - de kan tilføje et par linier til deres EULA'er, og så er alle deres kunder tvungne til X og Y - du fatter ikke hvor meget kontrol Microsoft har over den vestlige verden. EU er bange for denne kontrol, EU ryster i bukserne af skræk over at et amerikansk firma har mere kontrol i Europa end den europæiske union. Samtidig har de som jeg skrev ovenfor enten ikke viljen eller muligheden for at skride reelt ind(det er ret svært at gøre det uden et stort ramaskrig om udelukkelse, protektionisme og kommunisme ;)), og derfor giver de dem sådan nogle små dummebøder hele tiden, for ligesom at forsøge at pisse noget territorie af.

Du er da vel virkelig ikke så naiv at du ikke tror at der ikke er andre som står på spring til at overtag den "alt domminerende" rolle som du kalder det? Bare se på EU SELV - hvor megen kontrol de udöver over hvad du og jeg kan, bör kunne og ikke kunne...

Bare se på det seneste telecom regulativ fra EU, som giver ISP ret og mulighed for at begränse dig i din färden online, hvad du må downloade, besöge af websites, osv. Microsoft er LANGT fra ene om denne dominans, og jeg må indrömme af de seneste år så har Microsoft bedret sig, men andre, såsom Google, er blevet hvad Microsoft var engang.

Hvor har jeg sagt at det EU laver er godt? læs dog for pokker hvad jeg skriver, jeg skriver jo netop om EU's krumspring i disse sager i vendinger som "grinagtigt" og "latterlige". Du VIL bare have nogen at kalde naiv og skændes med, hva? Hvor har jeg sagt at den WMP-løse udgave en success? Det eneste jeg har gjort er jo for pokker at påpege overfor dig at det _er_ blevet gjort.

Hahaha. NOT! Med sådan en kommentar virker det som at du fatter keine af hvad det er det her handler om. Alle Windows computere har Windows installeret, så Coca Cola indeholder altså Coca Cola. Det det her handler om er at Microsoft udnytter at de kontrollere OS markedet, til også at kontrollere alle mulige andre software software.

Hahaha. NOT! Med sådan en kommentar virker det som at du fatter keine af hvad det er det her handler om. Alle Windows computere har Windows installeret, så Coca Cola indeholder altså Coca Cola. Det det her handler om er at Microsoft udnytter at de kontrollere OS markedet, til også at kontrollere alle mulige andre software software.

Coca Cola flasken er Windows. Selve Cola er IE. Pepsi er FF eller whatever. Ja kan godt indrømme min kommentar var lidt tam.

Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 20:14 af Bruger #14645

Per Sikker Hansen
De er faktisk tidligere blevet tvunget til at tilbyde Windows uden WMP

Så vidtr jeg husker så blev den windows version som blev lanceret uden WMP heller ikke nogen block buster.

Tror jeg så engang for et par måneder siden at Windows N havde solgt lige over 500 licenser! Utroligt, taget i betragtning at det havde kostet ganske mange millioner at få det fjernet

Hvis IE bliver fjernet, så skal Paint, Firewall og Explorer vel heller ikke være standard siden der osse findes alternativer til dette.

Hvad med explorer? den skal vel osse fjernes? Der findes alternativer.

NETOP!!! de her gutter(http://www.ghisler.com/) har ikke en chance!!... eller noget..

Og når i nu er igang, så fjern også lige cmd.exe. Bare for at være helt sikker på windows ikke kan bruges mere :P

Mht. om IE er god eller dårlig er ligegyldigt, det er også ligegyldigt om den overholder w3 standarderne, i dette tilfælde. Her er det forbrugeren vi snakker om, og forbrugeren er ligeglad med om den validerer eller ej, så kvaliteten af browseren er irellevant.

Det der skræmmer mig er at det kun er Microsoft der står for skud, tænk på alle de globale virksomheder der styrer os i hvad vi skal gøre (Det er Coca Cola der har fået nisser til at være røde, før var de brune og grå - jeg kræver at komme af med de røde nisser)

Sådan har det været hele vejen igennem. Problemet med at bruge kræfter på denne kamp fra EU er at de i stedet burde bruge deres kræfter på at skabe innovation og vækst i stedet for at kvæle den. FF var aldrig opstået hvis ikke der var nogle der mente at de kunne gøre bedre end IE eller gerne ville have et alternativ. Ved at drosle ned for udvikling og lade politik styre markedsøkonomien sætter vi os mange år tilbage - det er for mig at se problemet. Problemet er ikke teknikerne og dem der selv kan finde ud af det, men alle de andre der ikke kan. Hvorfor skulle en windows maskine med FF være bedre end en med IE, det er vel at for-fordele FF fremfor IE, så er FF vel den store bussemand nu?

Horfor er der ingen der brokker sig over WWW (jepsen www protokollen, den er jo en applikation) den burde da være regulæret, det er da monopol uden lige...

Hvis jeg laver et godt produkt jeg kan sælge og drive forretninge, så på et tidspunkt bliver jeg successfuld og så skal andre bestemme hvad jeg skal og ikke skal, det er sgu da janteloven der skinner igennem....jeg brækker mig

Mht. om IE er god eller dårlig er ligegyldigt, det er også ligegyldigt om den overholder w3 standarderne, i dette tilfælde. Her er det forbrugeren vi snakker om, og forbrugeren er ligeglad med om den validerer eller ej, så kvaliteten af browseren er irellevant.

Det der skræmmer mig er at det kun er Microsoft der står for skud, tænk på alle de globale virksomheder der styrer os i hvad vi skal gøre (Det er Coca Cola der har fået nisser til at være røde, før var de brune og grå - jeg kræver at komme af med de røde nisser)

Sådan har det været hele vejen igennem. Problemet med at bruge kræfter på denne kamp fra EU er at de i stedet burde bruge deres kræfter på at skabe innovation og vækst i stedet for at kvæle den. FF var aldrig opstået hvis ikke der var nogle der mente at de kunne gøre bedre end IE eller gerne ville have et alternativ. Ved at drosle ned for udvikling og lade politik styre markedsøkonomien sætter vi os mange år tilbage - det er for mig at se problemet. Problemet er ikke teknikerne og dem der selv kan finde ud af det, men alle de andre der ikke kan. Hvorfor skulle en windows maskine med FF være bedre end en med IE, det er vel at for-fordele FF fremfor IE, så er FF vel den store bussemand nu?

Horfor er der ingen der brokker sig over WWW (jepsen www protokollen, den er jo en applikation) den burde da være regulæret, det er da monopol uden lige...

Hvis jeg laver et godt produkt jeg kan sælge og drive forretninge, så på et tidspunkt bliver jeg successfuld og så skal andre bestemme hvad jeg skal og ikke skal, det er sgu da janteloven der skinner igennem....jeg brækker mig

Er enig i alle punkter.

t