Hej Shafh,
Første del af dit indlæg kan jeg desværre ikke forstå, men det lader heldigvis også til at være rettet imod Per, så det springer jeg over
>Udover det handler det her, Kasper, jo ikke om hvor mange der vil vælge Internet Explorer og Windows Media Player. Det handler vel om hvor vidt Microsoft udnytter sin dominans på styresystems-markedet til også at styre markedet for medie afspillere og browsere.
Jeg er med vilje ikke kommet ind på hvad der ligger til grund for dommen og om den er fair eller ej, men udelukkende på at jeg synes at den del af straffen er latterlig. Jeg vil stadig påstå at antallet af folk der med fuldt overlæg vælger en version af Windows uden IE og/eller WMP er forsvindende lille, og derfor synes jeg at det er latterligt at Microsoft skal bruge ekstra penge på at fremstille og distribuere en sådan version.
>EU Komissionen brokker sig jo nok ikke hvis folk vælge at sætte flueben i felterne for at installerer de to programmer. Men syntes da det er fint at man kan vælge selv.
Mig bekendt kommer disse N/E versioner af Windows HELT uden den pågældende software, så det ikke er et spørgsmål om "flueben", men om at skulle hente softwaren fra nettet og selv installere den. Ret mig hvis jeg tager fejl
>Udover det forstår jeg enlig da godt at man vælger Media Player fra, hvis man for eksempel godt kan lide iTunes.
Det kan man og man har alle dage kunne det. Jeg valgte WMP fra for 10 år siden, og valgte Winamp i stedet. Firefox's markedsandel på Windows viser vist også fint at mange mennesker ikke har nogen problemer med at foretage et valg selv.
>Og hertil forstår jeg slet ikke hvorfor du mener man ikke bør tage det valg hvis man køre Windows. For mig er et styresystem og en browser og en medie afspiller tre dybt forskellige ting.
Huh? Mig bekendt kan jeg da bare afinstallere WMP hvis jeg ikke bryder mig om at det ligger på min computer? Jeg har taget et valg: Det har ingen betydning, for jeg bruger alligevel Winamp til at afspille min musik
. Nu bliver det endda muligt at afinstallere IE i Windows 7, men hvis jeg ikke kunne leve med IE på min computer, så kunne jeg jo passende have valgt et andet OS. Hvor stor en del af Windows skal EU bestemme over? Skal jeg henvende mig til EU for at få dem til at tvinge Microsoft til at lave en version uden Notepad, så mine chancer for at sælge dem en WebCoder licens stiger en lille bitte smule? Skal de lave en version uden calc.exe, så flere mennesker køber en lommeregner?
>Pt. er der jo heller ikke at gøre med at man ikke kan installere IE Med W7E. Det kan da vel bare aktivt fravælges.
Den del forstår jeg desværre heller ikke.
Mvh.
Kasper (TSW)
Indlæg senest redigeret d. 13.06.2009 10:20 af Bruger #1