nem database til c++

Tags:    c++

hej er der nogen der kender en database der hænger godt sammen med c++? jeg har nu flere gange prøvet at få mysql++ til at compile men uden held hver gang. databasen må meget gerne være sql baseret.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har jeg prøvet men må nok indrømme at jeg fatter det ikke helt. når man starter det kommer der bare en kommando prompt, men hvor ligger den filerne og så videre?

Sqlite kører over én fil der indeholder hele databasen. Den fil lægger den der hvor du siger den skal lægges. Der er ikke nogen server der skal køre seperat som med mysql, postgres, oracle mv. - på mange måder kan sqlite sidestilles med access - sqlite er bare mere smexy.

har jeg prøvet men må nok indrømme at jeg fatter det ikke helt. når man starter det kommer der bare en kommando prompt, men hvor ligger den filerne og så videre?

Når du bruger sqlite kommandoen skal du specificere stien til den fil, som skal indeholde databasen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2009 09:00 af Bruger #2695
aah okay, vil kigge på det så, tak ;)

t