Ja, jeg har arbejdet med C++ i et lille stykke tid nu, men der er et par ting jeg har lidt problemer med, så tænkte jeg da at det var noget i kunne hjælpe mig med!
1. Jeg vil bruge Sendmessage / SendInput til at sende nogle keystrokes, men jeg har lidt problemer i Visual Studio 2008.
#include <windows.h>
int main () {
HWND hWnd;
hWnd = FindWindow(NULL, "Lommeregner");
SendMessage(hWnd, WM_KEYDOWN, VK_NUMPAD1, 0);
SendMessage(hWnd, WM_KEYUP, VK_NUMPAD1, 0);
}
Denne kode virker i Dev-C++, men den fungerer ikke i VS. Der er noget galt med window handle, fejlkoden er:
'FindWindowW' : cannot convert parameter 2 from 'const char [23]' to 'LPCWSTR' Nogle ideer til hvad jeg kan gøre anderledes?
2. Jeg har brugt Threading meget i C#, men i C++ er det ret besværligt. Jeg har fundet ud af at man skal bruge et libary, da threading ikke findes normalt i C++, lige nu bruger jeg Timere istedet, men det er vist ikke den bedste løsning!
3. Jeg bruger en del ComboBokse, og når jeg skal læse hvad de har valgt skriver jeg bare:
if(ComboBox2->SelectedItem->ToString() == "1") {
}
else if () osv.
men når de så ikke vælger noget.. Så ved jeg ikke hvad jeg skal skrive. Følgende virker ikke:
if(ComboBox2->SelectedItem->ToString() == "") {}
Jeg laver alt i Visual Studio 2008. Håber jeg kan få lidt hjælp ^^
Jeg ved ikke hvad point er til, så det har jeg slået fra. Hvis nogen lige kan fortælle det ville det også være fint ^^