Visual basic, C++ eller et helt tredje?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hejsa!

Overskifter siger meget sig selv, hvad skal man vælge? Visual basic, C++ eller noget helt tredje?

Som sagt, jeg vil gerne lave spil, men de "prof's" bruger C++? Hvorfor, hvorfor ikke java? Og hvor kan man finde en java compiler, kan ikke finde rundt i java.suns.com

Java: http://java.sun.com/javase/downloads/?intcmp=1281

Du skal hente "JDK 6 update 14".

Java bruger en hel del hukommelse, og man kan ikke selv styre frigørelsen af hukommelsen (det gør Java selv), og mange professionelle spil udviklere er kontrol freaks, der absolut vil den slags selv.

Du vil nok høre argumenter, som at Java er langsommere end C++, fordi det er fortolket, men den holder ikke rigtigt. Java ér fortolket, men JIT compileren (som fortolker Java bytekoden) optimerer samtidig den genererede kode til lige præcis den maskine, som afvikler koden. Det kan man ikke rigtigt med C/C++...det er i hvert fald mere manuelt og komplekst.

Java er en hel del nemmere som begynder sprog, og der er færre fejlkilder og bedre fejlrapportering...alt sammen noget, som er meget vigtigt for en nybegynder.

Jeg tvivler på at én person som laver et spil alene nogensinde vil få brug for den kraft C tilbyder. Så skal man enten:

A. Have dårlig kode.
B. Have gang i nogle virkelige indviklerede beregninger.
C. Have en rigtigt gammel computer.

Hvis du regner med at lave et spil selv, ser jeg ingen grund til at vælge C++, medmindre du regner med at søge job i fremtiden som spilprogrammør. Så det bedre bare at vælge det "lidt" langsommere, og lidt mere hukommelsesslugende Java.

Indlæg senest redigeret d. 10.06.2009 14:16 af Bruger #14645
Er det ikke et program? Der er ikke et shourcut eller et program jeg kan finde :S?

<< < 12 > >>
t