Visual basic, C++ eller et helt tredje?

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hejsa!

Overskifter siger meget sig selv, hvad skal man vælge? Visual basic, C++ eller noget helt tredje?

Til hvad ?

Mit råd er at holde dig fra VB, da det er MS specifikt og er ved at blive udfaset.

Se evt. denne tråd: http://www.udvikleren.dk/Diverse/Thread.aspx/5/28742/

Okay så synes du jeg skal gå til Java? Er det let, hvilke mugligheder har jeg vis jeg bruger java? Eller skal jeg tage c++? Og hvilke muligheder har jeg med det? Eller C? Ved det er nogle store spørgsmål men når men er nybegynder vil man helst have den bedste start :)

Hej Jonas. Alle sprog kan i bund og grund det samme. Er der noget specifikt du leder efter i programmering? Skal koden afvikles hurtigt? Skal det kodes hurtigt? Hvilken slags data vil du lege med og hvor vil du gerne henad? Hvis du kommer med lidt mere om hvad du vil, er det nemmere for os at give dig et råd :)

Hmm har opdaget noget med at de prof's laver spil i C++, så vil jeg spørge? Har man andre gode mugligheder end det ?

Ved ikke at chats tillader det, men vil se om jeg kan få programeret et au2, noget scar agtigt noget, vil jeg synes var enormt fedt :) Så ud over det tænker jeg på at programere spil :) Eller et mini msn :) Det med msnet er lidt en overdrivelse men vis jeg kan gøre det vil jeg blive stolt af mig selv :)

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2009 22:42 af Bruger #14855
Hvad nu vis man vil lave et cross platform SPIL eller program?

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2009 23:03 af Bruger #14855
C++ og OpenGL er ikke dårligt. Jeg bruger det selv. Hvis du vil lave spil til cross platform er det enten det eller SDL du vil have fat i :)

Hvad nu vis man vil lave et cross platform SPIL eller program?

Så er det Java du vil have fat i. Java er netop lavet til at være cross platform.

Og hvis du så bruger jMonkeyEngine: http://www.jmonkeyengine.com/
...så kan du også lege med 3D

Er java sværdt?

Som sagt, jeg vil gerne lave spil, men de "prof's" bruger C++? Hvorfor, hvorfor ikke java? Og hvor kan man finde en java compiler, kan ikke finde rundt i java.suns.com

Indlæg senest redigeret d. 10.06.2009 08:47 af Bruger #14855
<< < 12 > >>
t