kodeoversætter

Tags:    javascript

Hej

Jeg ville rigtig gerne have hjælp til at programmere en "kodeoversætter". Jeg deltager ofte i nogle konkurrencer, hvor man kan få nogle poster skrevet i en eller anden kode. For hurtigt at kunne løse sådanne koder, ville det være smart med en "kodeoversætter". Jeg har tænkt mig at bruge en kode som denne:

Fold kodeboks ind/udKode 

og det virker også fint nok. Det jeg gerne ville have lavet er, en "søgefunktion" som søger efter nogle alm. ord som jeg har bestemt. Kik evt på min tegning her så kan i måske forstå hvad jeg mener http://www.strandboerne.dk/kodeoversatteren.bmp

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) eller sige til hvis dette indlæg passer bedre i en anden kategori

Hilsen Anders

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2009 17:51 af Bruger #15058
43 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
01100001 eller 1100001=a 01000001 eller 01000001=A problemet er bare at nogle ikke sætter det første "0" derfor skal den kunne med begge to.

men når jeg prøver din kode for jeg en fejl der hedder:
Fold kodeboks ind/udKode 

din kode til at forsøg unden nøgle ser også mærkelig ud
dette her bliver vist på siden og det er jo en del af koden. ved ikke om der mangler en ) eller et eller andet
Fold kodeboks ind/udKode 

men igen tak fordi du gider kikke på det :)

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 18:05 af Bruger #15058
Den burde allerede sortere resultat listen iøvrigt, men endnu engang er det også uvist da jeg ikke har noget at teste det med.

Din mozilla fejl får jeg ikke i firefox 3.5

manglede scrpt tags i gætteren og en refString
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 20:14 af Bruger #5620
Super nu virker den :) så er det bare den anden kode ;)

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 20:25 af Bruger #15058
hvordan gør man så den ikke tæller mellemrum som et bogstav. mellemrum skal bare oversættes til mellemrum :)

nu har jeg siddet og testet koden lidt. Jeg kan ikke få den til at gøre det rigtige hvis jeg skriver "uuuuuhhhh nnnxx i" i feltet skal den gøre sådan her:

u (5) = e
h (4) = t
n (3) = n
x (2) = r
i (1) = d

og så skal det oversættes til dette "eeeeetttt nnnrr d"

men den skriver sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 
og det oversætter den til "5xmellemrum ssssaiiillao"

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2009 22:13 af Bruger #15058
Det du siger passer ikke medmindre du har rettet i scriptet, men her er et script der ignorerer ' ', og bare lader dem passer.
Fold kodeboks ind/udKode 

nu har jeg ikke lige mulighed for at prove koden nu... men hvordan skal man bruge koden, det jeg har gjort er at indsatte koden I det overste felt, saa trykke paa gust knappen saa indsatter jeg igen koden I det midterse felt, og trykker test

Skriv tekst i top feltet, dette generer en masse input felter, viser array koden i det nederste venstre textarea og oversættelse resultatet i det nederste højre area. Hvis du retter værdien i et af de generet tekstfelter retter viser den det rettede resultat i de 2 nederste textareas. sker først når du forlader tekstfeltet.
Fold kodeboks ind/udKode 

super har fået det til at virke nu. Det er lidt sjovt, det virker rigtigt i firefox, der oversætter den eks "kkkklllnnh" til "eeeetttnnr" som er rigtigt, i IE oversætter den det samme indput til "nnnnrrrdde" det er lidt underligt :) men jeg køre den bare i firefox så :)

så mangler jeg kund det med 10011111 eller 010011111 = a :)

t