kodeoversætter

Tags:    javascript

Hej

Jeg ville rigtig gerne have hjælp til at programmere en "kodeoversætter". Jeg deltager ofte i nogle konkurrencer, hvor man kan få nogle poster skrevet i en eller anden kode. For hurtigt at kunne løse sådanne koder, ville det være smart med en "kodeoversætter". Jeg har tænkt mig at bruge en kode som denne:

Fold kodeboks ind/udKode 

og det virker også fint nok. Det jeg gerne ville have lavet er, en "søgefunktion" som søger efter nogle alm. ord som jeg har bestemt. Kik evt på min tegning her så kan i måske forstå hvad jeg mener http://www.strandboerne.dk/kodeoversatteren.bmp

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) eller sige til hvis dette indlæg passer bedre i en anden kategori

Hilsen Anders

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2009 17:51 af Bruger #15058
43 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det må vi lige finde udaf. Jeg er dog ikke hjemme fra i morgen af indtil mandag.

Men hvis der er nogen andre som kan hjælpe mig med at få min kode til at virke som på mit billede må i meget gerne skrive :)

altså jeg kan godt lave selve tabellen med søgeordene, det tror jeg bare er sådan her
Fold kodeboks ind/udKode 

det er så bare hvordan man får den til at søge efter ordene og fortælle at den har fundet så mange af dem i en bestemt kode

Kan da være der er noget jeg ikke har forstået, men hvis du vil finden en streng inde i en anden streng ville jeg da tror regex normalt ville virke.

bare oversæt det ene sprog til det andet så regex efter ordene i strengen.

med match kan du finde antallet og med search kan du finde den første position.

Kan da være der er noget jeg ikke har forstået, men hvis du vil finden en streng inde i en anden streng ville jeg da tror regex normalt ville virke.

bare oversæt det ene sprog til det andet så regex efter ordene i strengen.

med match kan du finde antallet og med search kan du finde den første position.

Det lyder findt, men forstår ikke noget af det :) men det er fordi jeg ikke er super god til javascript. Vil du ikke uddybe det noget mere ?? :)

jeg har arbejdet vider med min kode og den se nu sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg ville gerne have det sådan at de koder der har "0" match slet ikke bliver vist i ordfinderen, og at de bliver soteret i rækkefølge ¨ådan at den med flest match er i toååen

klik her for at se min kode "live" :) http://www.strandboerne.dk/kode.htm

prøv at skriv "zn oym zn" i Kildetekst

Super fed kode du har lavet, det er jeg rigtig glad for. Men når den er omskrevet på den måde ( det med den måde a giver u i beverCode) hvordan gør jeg så hvis 01001111 eller 1001111 skal blive til a ???

Håber også du kan hjælpe mig med dette, så er det hele perfekt :)

Og tak fordi du gider bruge tid på min kode :)

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2009 22:35 af Bruger #15058
Det kan den ikke, den kan kun oversætte 1 input tegn til 1 eller flere(morsecode) output tegn ikke 8 input tegn til et 1 output tegn. Det kunne formentlig godt ændres.
Problemet er at den tager 1 tegn fra inputtet og slår dets tegn op i refString og tager så dette index og slår op i det pågældende code array.

Det lettest ville være at lave en ekstra funktion der to en kode med flere input tegn 8 i dit tilfælde og converteret det til en kode af 1 input tegn og så brugte denne kode sammen med ref string og et kode array i encode funktionen.

Men dette svarer reelt til at have en kode svarende til den du begyndte med. Så du kunne lige så godt lave den direkte encode funktion for 8 tegns inputtet.

Jeg forsår godt hvad du menr, men min kunne er ikke lige så god :) Hvordan tilføjer jeg så sådan en kode som laver 8 input om til 1 output og så videre i den kode som du har lavet

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2009 15:04 af Bruger #15058

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2009 15:05 af Bruger #15058
noget i retning af:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

men som du kan se ender den med at ligne din originale mega lange switcher.

t