Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
mkdir
Tags:
php
Bruger #14470
@ 09.06.09 13:43
4
Hej!
Jeg skal igang med at lave noget kode hvor der skal kunne oprettes mapper på serveren.
Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af at bruge mkdir() funktionen
har mere præcist prøvet med linien i filen "opret_mappe.php":
<? mkdir("../dir", 0777);?>
som gir følgende fejlmeddelelse:
Warning: mkdir(../dir): Permission denied in /data/domains/web40/web/scenenet/opret_mappe.php.
Det er muligt at dem der hoster os skal ind og give mig adgang til noget, og jeg har da også oprettet en sag hos dem (har endnu ikke fået svar...)
Er der nogen der kan lede mig på rette spor eller fortælle mig hvor jeg kan gå hen og checke oprettelse af mapper på server og upload af filer til disse mapper ud?
Bedste hilsener fra Trine
4
svar postet i denne tråd vises herunder
2
indlæg har modtaget i alt
4
Sorter efter dato
2
Bruger #12914
@ 09.06.09 14:38
90
Ganske enkelt så betyder meddelsen at du ikke har rettigheder til at køre mkdir kommandoen i den mappe. Husk at sætte rettigheder i den mappe du vil oprette en ny en i til 777 som du også vil gøre med den nye mappe.
2
Bruger #10647
@ 09.06.09 19:24
233
Så skal du have fat i din udbyder. Dette problem kan ikke løses vha. koder, ihvertfald ikke på et lovligt niveau
0
Bruger #14470
@ 09.06.09 15:16
4
Desværre chmod("en_mappe", 0777) vil den heller ikke æde...
0
Bruger #14470
@ 09.06.09 15:29
4
Hej nu skriver jeg den præcise kode ud:
i php:
mappen som den nye mappe skal oprettes i hedder "diplom". Den nye mappe hedder "nymappe"
<?
//først change modeforsøg... :-)
chmod("../diplom/", 0777);
//derefter forsøg på at lave mappe...
mkdir("../diplom/nymappe", 0777);
?>
Denne fejlmeddelelse kommer:
Warning: chmod(): Operation not permitted in /data/domains/web40/web/diplom/opret_mappe.php
Warning: mkdir(../diplom/nymappe): Permission denied in /data/domains/web40/web/diplom/opret_mappe.php
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags