Nogen der kan give mig lidt hjælp? , blev lidt skuffet...

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Jeg har lånt en bog på biblioteket om c++. Jeg nåede at læse og forstå 72 sider, før jeg prøvede det i praksis. Bogen er fra 2002 og den anbefalede et program som hedder "Dev c++ Bloodsheed" tror jeg.
Men når jeg compiler noget script fra det program --> uden fejl i <-- så bliver det, selvfølgelig, en .exe fil.
Men den bliver åbnet i DOS command prompt (cmd). og lige efter at scriptet er blevet kørt, så lukker cmd igen, så man når ikke at se noget.

Der er to ting ::
1: Jeg troede ikke den åbnede i cmd, er det normalt ??
2: Hvorfor lukker den programmet med det samme, er det normalt ??

Hilsen Johan på 13 år, som håbede på et meget bedre resuultat, da sproget er så udbredt!

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, begge dele er normalt.
C++ gør ikke noget medmindre du beder den om det. Hvis du ikke beder den om at tegne et GUI, så tegner den ikke noget GUI - ergo starter den bare i kommandolinien. Programmer lukker automatisk når der ikke er flere instrukser til dem. Dvs når de har gjort alt det du har beder dem om, og du ikke beder den om at vente, så stopper den bare.

Hvis du dobbeltklikker på programmet, så finder Windows ud af at det er et kommandolinieprogram, og derfor åbner den en kommandolinie. Når programmet er kørt, så lukker Windows den kommandolinie igen, fordi der ikke længere er brug for den.

Du kan enten gøre som Nicholas og Bertel foreslår, og fortælle C++ at den skal vente på et signal fra brugeren før den lukker, eller du kan gøre som Robert skriver, og åbne en kommandoprompt på forhånd og køre programmet igennem dén, så den forbliver åben efter programmet lukker.

Ja den åbner som standard i cmd, hvis ikke du har angivet andet.

Fordi programmet er kørt til ende, du kan tilføje en "readline"(eller tilsvarende) til sidst i dit program for at få den til at vente til du trykker noget

Som standard laver den kommandolinje/DOS programmer, men den kan godt lave windows programmer. Din bog lærer dig tilsyneladende at lave DOS.

Tilføj en std::cin.get(); til din main, inden en eventuel return, så venter den på at du trykker på en tast, inden den lukker.

Kør dog en kommando prompt (Start->Kør->"cmd") og kør dit program derfra.

Ja den åbner som standard i cmd, hvis ikke du har angivet andet.

Fordi programmet er kørt til ende, du kan tilføje en "readline"(eller tilsvarende) til sidst i dit program for at få den til at vente til du trykker noget

Det ved jeg godt man skal bare - i int main() - skrive std::cin >> x eller noget. Men det virker bare nedern ... er der ikke en bedre måde at gøre det på?

Som standard laver den kommandolinje/DOS programmer, men den kan godt lave windows programmer. Din bog lærer dig tilsyneladende at lave DOS.

Tilføj en std::cin.get(); til din main, inden en eventuel return, så venter den på at du trykker på en tast, inden den lukker.

Tak for det :D så kan man vel skrive std::cout << "Tryk på en tast for at afslutte" og så det du sagde ikk ??

Men hvordan får man den så til at åbne i et almindeligt vindue, i stedet for cmd?
Så skal man vel undlade at bruge std::cout eller hvad? Og så skal man vel også have en include-sætning mere end #include <iostream> ikk .?

Men hvordan får man den så til at åbne i et almindeligt vindue, i stedet for cmd?
Så skal man vel undlade at bruge std::cout eller hvad? Og så skal man vel også have en include-sætning mere end #include <iostream> ikk .?

Du skal lære at kravle inden du kan gå. GUI-programmering er ikke noget du bare lige gør. Der skal du have fat i en eller anden form for grafisk toolkit, og inden du kan bruge dét skal du vide hvordan man programmerer. Løs du bare de opgaver der står i din bog, og så kan du tage den videre derfra ;)

Du skal lære at kravle inden du kan gå. GUI-programmering er ikke noget du bare lige gør. Der skal du have fat i en eller anden form for grafisk toolkit, og inden du kan bruge dét skal du vide hvordan man programmerer. Løs du bare de opgaver der står i din bog, og så kan du tage den videre derfra ;)

Tak for rådet :D men jeg KAN programmere, jeg har styr på løkker og alt muligt andet jeg har programmet i 2 år -- noget der hedder GML(Game Maker Language) og Javascript...
et GDI er det ikk sådan lidt som css ?? altså i princippet?
OG hvor kan man lære om det henne ?? det gad jeg godt vide så skal du nok få en stor bunke point ;)

Jeg kan også skrive html og css og lidt batch men det tæller vel ikke

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2009 21:41 af Bruger #15050
Nej, CSS og GDI er meget langt fra at være det samme.
C++ og html/css ligger meget langt fra hinanden.

Der er en intro til GDI her:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/334/

Og et par meget små tutorials her:
http://damb.dk/tutorial.php

<< < 12 > >>
t