Error: one or more multiply defined symbols found

Tags:    c++

Hej udviklere.
Jeg har rodet i et stykke tid nu, med det samme problem og har stadig ikke fundet nogen løsninger.:O

Main.h
Fold kodeboks ind/udKode 

ActiveX.h
Fold kodeboks ind/udKode 

ActiveX.cpp
Fold kodeboks ind/udKode 

Build log:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe.
Tak på forhånd.

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2009 18:13 af Bruger #14541
For dine globale variable skal du have en extern erklæring i en header fil:
extern User loggedUser;

Og selve erklæringen i én .cpp fil:
User loggedUser;

For dine globale variable skal du have en extern erklæring i en header fil:
extern User loggedUser;

Og selve erklæringen i én .cpp fil:
User loggedUser;

Tak for hjælpen...
Men hvorfor? Jeg har altid godt kunne bare erklære dem normalt i header filen, uden problemr

Husk på at det for compileren kommer til at se ud som om det der står i headerfilen, står i .cpp filen. Så hvis du har en erklæring af en variable (type var;) vil det for den se ud som om du har den i .cpp filen.

Hvis du kun inkluderer headerfilen i én cpp fil, er der ingen problemer, men hvis du inkluderer den i flere .cpp filer, vil du erklære variablen i hver .cpp fil, og så har vi balladen (multiple definitions).

Husk på at det for compileren kommer til at se ud som om det der står i headerfilen, står i .cpp filen. Så hvis du har en erklæring af en variable (type var;) vil det for den se ud som om du har den i .cpp filen.

Hvis du kun inkluderer headerfilen i én cpp fil, er der ingen problemer, men hvis du inkluderer den i flere .cpp filer, vil du erklære variablen i hver .cpp fil, og så har vi balladen (multiple definitions).

Okay tusind tak for hjælpen, nu giver det mening! :lol:

Jeg kan se problemet !!
Der er alt for meget kode :D
Laangt over mit plan ...

Jeg kan se problemet !!
Der er alt for meget kode :D
Laangt over mit plan ...

?

t