Salg af 2D-Chat!

Tags:    snak

<< < 123 > >>
Hej Udviklere! :-)

Jeg står her og vil gerne sælge min 2D-chat, Azurchat.dk.

Den er skrevet i ASP, men har et godt admin system så der er ikke rigtig brug for ASP viden for at kunne få det til at køre, ellers har jeg en programmør ansat på chatten der er rigtig god til ASP.

Alle admins på chatten arbejder gratis og for sjov, og for credits.

Ligenu har vi følgende ansatte ansat:

NicklasMS - Grafiker
DavidML - Grafiker
Rappd - Programmør
og så mig, men jeg stopper når chatten bliver solgt.

Det skal også lige pointeres, at det ikke er noget problem at finde programmører, da de fleste står i kø for at arbejde på en 2dchat også ulønnet, grafikere kan dog godt være lidt svære men de er også ofte ret glade for at arbejde frivilligt på en chat :-) Jeg siger dette, da det ikke er sikkert at alle mine ansatte bliver når chatten engang skifter ejer.

Chatten fungerer helt fint, og ligger på One.com men jeg vil anbefale at man flytter den til en stærkere host, hvis man har tænkt sig at gøre den stor.

Chatten er skrevet i: ASP, HTML, CSS, JavaScript og Flash, selve chat vinduet kører i flash.

Nå. men hvad er en 2dchat så?

Jo... Nogle kendte eksempler kan bl.a. være Netstationen(n.dk) eller 3dbyen (3dbyen.dk).

Hele ideen med chatten er at du har din egen personlige figur, som du så kan give lige det look du vil. Du kan gå rundt og chatte med andre figurer i et virtuelt rum, og tjene stakater (chattens valuta) jo længere tid du er online. For disse stakater kan du så købe tøj, ting og en privat lejlighed. Det er så på den måde, både et spil og en chat.

Der er også et level system på chatten, der gør at du kan stige i level ved at være aktiv, og på den måde få adgang til en masse andre ting på chatten, dette gør bl.a. at aktiviteten bliver hold oppe, og at folk ikke bare står og "stener"(bare står på chatten uden at være aktive for at få penge). På azurchat, fungerer systemet sådan her, i modsætning til mange andre chatte der kører efter online tid. bl.a. netstationen.

Kan jeg tjene penge på det?

Ja! det kan du, du kan tjene penge på reklamer, og ved at inføre et betalingsystem. Jeg har allerede en masse brugere der er villige til at betale over 70 kroner for virtuelle ting på chatten, altså grafik. Det vil sige, at det ikke koster dig noget at sælge det, ud over for betalingssystemet. Netstationen er også et glimrende bevis på at man kan tjene penge på en 2dchat. Netstationen er tilgengæld også et godt bevis på at det ikke skal overdrives, da de har mistet rigtig mange af deres brugere fordi de næsten ikke har andet end brugerbetaling, men det er dog også nok til at de har en lille virksomhed med fast ansatte.

Hvis du havde tænkt dig at tjene penge på siden, kunne du nemt reklamere på facebook.com og få den mest målretterede reklame for næsten ingen penge, og demed tjene penge når folk køber til på chatten :-)

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig her på kristofferdo@gmail.com eller udvikleren.dk og især også hvis du har et bud :-)

Det skal siges at jeg kun sælger til bud over 10.000 kr altså, alt over 10.000 kroner bliver godtaget.

22 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Kristoffer,

Send lige en udvikler-mail med et link til et word dokument, hvori du har lavet screenshots af features og med kommentarer og brskrivelser mm.

Med venlig hilsen
Ieet

Hvordan performer den med 1.000 chattere ? Og med 10.000 ?
Hvilke features tilbyder den ? (prædefinerede chatrum, brugerdefinerede chatrum, privat chat...osv)

Lige pt kører chatten ikke så godt med så mange chattere online, hvilket hænger sammen med at jeg bruger one.com som host, der ikke er lavet til sider der kræver så meget igen. Men hvis den bliver flyttet over på en host der kan tage mere vil den kunne klare så mange det skulle være, vil jeg gætte på. Jeg har endnu ikke være over 20 online på samme tid.

Altså, der er nogle chatrum der allerede er lavet. fx butik, lottorum, egendomsmægleren osv. men det er ikke så svært at lave nye rum, man skal bare sætte sig en smule ind i systemet.
Jeg har ikke lavet privat chat, men man kan skrive mails til hinanden inde i chatten, hvilket forgår helt ok.

Lige pt kører chatten ikke så godt med så mange chattere online, hvilket hænger sammen med at jeg bruger one.com som host, der ikke er lavet til sider der kræver så meget igen. Men hvis den bliver flyttet over på en host der kan tage mere vil den kunne klare så mange det skulle være, vil jeg gætte på. Jeg har endnu ikke være over 20 online på samme tid.

Hmmm...hvis ikke det kører så godt med 20 online, kan det næppe kaldes skalérbart.

Hmmm...hvis ikke det kører så godt med 20 online, kan det næppe kaldes skalérbart.

Chatten kører som jeg skriver, lige pt på en meget langsom server, one.com der ikke er lavet til sådanne ting her. Men hvis chatten får sin egen server, vil jeg godt vædde med at den sagtens kan tage mange flere brugere.

Chatten kører som jeg skriver, lige pt på en meget langsom server, one.com der ikke er lavet til sådanne ting her. Men hvis chatten får sin egen server, vil jeg godt vædde med at den sagtens kan tage mange flere brugere.

Én ting er at one.com ikke har verdens hurtigste servere. Noget andet er at serveren ikke kan klare 20 simultane brugere. Det er altså så ekstremt lidt, at det burde selv one.com kunne klare. Jeg vil vove den påstand at one.com ville kunne klare op til en 2-3 hundrede simultane brugere - hvis du har skrevet koden ordenligt, og det lyder ikke umiddelbart sådan.

Det er meget muligt at den kan klare "mange flere brugere" hvis den får en dedikeret server. Men "mange flere" end 20 kan jo godt være 50 eller måske 100 - men det er stadig alt, alt for lidt.

Ja det kan der godt være noget om...
Chatten er ikke verdens hurtigeste, men hvis jeg ikke tager meget fejl kan man uden de større problemer lægge en server til den og holde forbindelse til den via Flash, da chatten jo er skrevet i flash. Jeg ved dog ikke helt hvor meget det vil koste hvis det skal laves af en proffessionel. Men jeg har fået et frivilligt bud fra en der er helt ok til flash så det burde heller ikke være det stor problem der at finde frivillige til det. Det er mere serveren der koster.
Selve softwaren til serveren kan være gratis som: http://osflash.org/red5. Men jeg ved heller ikke som meget om servere og sådan, har kigget lidt på det til chatten, men har aldrig rigtig fået gjort noget ved det, men skulle mene at det ikke er så svært igen. :-)

Regler:

6. Reklamation er ikke tilladt.

:)

Og på trods af sit "enorme" univers så er der i skrivende stund:
0 Online
420 Brugere

Ærgeligt at der ikke er en større tiltrækningskraft i den chat. ;)

Grunden til at vi ikke har mange online brugere er fordi jeg ikke har haft tid til at lave på chatten, og derfor ikke har kunne lægge noget arbejde i det mht opdateringer og andet. 2DChatte kræver et stort arbejde at gøre store og brugte, især fra ejeren eller crewets side, hvilket vi uheldigvis ikke har haft tid til. Men det skulle ikke være så svært igen at få skudt chatten igang igen. Det er noget med at sende en mail ud til alle brugerne og noget med at lave nogle konkurrencer hvor den bruger der har inviteret flest og fået flest nye aktive brugere på chatten får en premie :)

Hvilket også er grunden til at jeg sælger chatten nu :-)

Og tak for opbakningen Jonas ;)

har du haft den chat kørene med et andet navn?, for jeg kan huske hvor mange år siden at samme chat kørte med samme figur bare et andet navn der startede med "mo..." og så noget jeg ikke kan huske, men kan prøve at finde ud af det

har du haft den chat kørene med et andet navn?, for jeg kan huske hvor mange år siden at samme chat kørte med samme figur bare et andet navn der startede med "mo..." og så noget jeg ikke kan huske, men kan prøve at finde ud af det

Nej det har jeg ikke, og disse figurer eksistere ikke på andre chatte. Men måske taler du om en chat der hedder moontower?

Men jeg kan godt sige at det har jeg ikke og det er vores egne figurer der ligger på chatten.

<< < 123 > >>
t