Salg af 2D-Chat!

Tags:    snak

<< < 123 > >>
Hej Udviklere! :-)

Jeg står her og vil gerne sælge min 2D-chat, Azurchat.dk.

Den er skrevet i ASP, men har et godt admin system så der er ikke rigtig brug for ASP viden for at kunne få det til at køre, ellers har jeg en programmør ansat på chatten der er rigtig god til ASP.

Alle admins på chatten arbejder gratis og for sjov, og for credits.

Ligenu har vi følgende ansatte ansat:

NicklasMS - Grafiker
DavidML - Grafiker
Rappd - Programmør
og så mig, men jeg stopper når chatten bliver solgt.

Det skal også lige pointeres, at det ikke er noget problem at finde programmører, da de fleste står i kø for at arbejde på en 2dchat også ulønnet, grafikere kan dog godt være lidt svære men de er også ofte ret glade for at arbejde frivilligt på en chat :-) Jeg siger dette, da det ikke er sikkert at alle mine ansatte bliver når chatten engang skifter ejer.

Chatten fungerer helt fint, og ligger på One.com men jeg vil anbefale at man flytter den til en stærkere host, hvis man har tænkt sig at gøre den stor.

Chatten er skrevet i: ASP, HTML, CSS, JavaScript og Flash, selve chat vinduet kører i flash.

Nå. men hvad er en 2dchat så?

Jo... Nogle kendte eksempler kan bl.a. være Netstationen(n.dk) eller 3dbyen (3dbyen.dk).

Hele ideen med chatten er at du har din egen personlige figur, som du så kan give lige det look du vil. Du kan gå rundt og chatte med andre figurer i et virtuelt rum, og tjene stakater (chattens valuta) jo længere tid du er online. For disse stakater kan du så købe tøj, ting og en privat lejlighed. Det er så på den måde, både et spil og en chat.

Der er også et level system på chatten, der gør at du kan stige i level ved at være aktiv, og på den måde få adgang til en masse andre ting på chatten, dette gør bl.a. at aktiviteten bliver hold oppe, og at folk ikke bare står og "stener"(bare står på chatten uden at være aktive for at få penge). På azurchat, fungerer systemet sådan her, i modsætning til mange andre chatte der kører efter online tid. bl.a. netstationen.

Kan jeg tjene penge på det?

Ja! det kan du, du kan tjene penge på reklamer, og ved at inføre et betalingsystem. Jeg har allerede en masse brugere der er villige til at betale over 70 kroner for virtuelle ting på chatten, altså grafik. Det vil sige, at det ikke koster dig noget at sælge det, ud over for betalingssystemet. Netstationen er også et glimrende bevis på at man kan tjene penge på en 2dchat. Netstationen er tilgengæld også et godt bevis på at det ikke skal overdrives, da de har mistet rigtig mange af deres brugere fordi de næsten ikke har andet end brugerbetaling, men det er dog også nok til at de har en lille virksomhed med fast ansatte.

Hvis du havde tænkt dig at tjene penge på siden, kunne du nemt reklamere på facebook.com og få den mest målretterede reklame for næsten ingen penge, og demed tjene penge når folk køber til på chatten :-)

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig her på kristofferdo@gmail.com eller udvikleren.dk og især også hvis du har et bud :-)

Det skal siges at jeg kun sælger til bud over 10.000 kr altså, alt over 10.000 kroner bliver godtaget.

22 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad gør din chat speciel i forhold til fx Netstationen?
Hvad er din begrundelse for at netop din chat er 10.000 kr. værd?
Hvorfor kan vi ikke se en demo af din chat?
Hvorfor er chatten disabled på azurchat?

Hej Kristoffer,

Du kunne eventuelt oprette en Demo bruger, så vi ikke alle bliver nødt til at oprette en selv.

Venter fortsat på en confirmation e-mail. Derefter vil jeg poste mit login ... så kan folk prøve chatten med det.

Er systemet lige så godt som NetStationen og ligenende, er 10.000,- en ganske ok pris. Ville ønske at jeg lige havde noget at bruge den til.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2009 10:24 af Bruger #12836

Lige pt kører chatten ikke så godt med så mange chattere online, hvilket hænger sammen med at jeg bruger one.com som host, der ikke er lavet til sider der kræver så meget igen. Men hvis den bliver flyttet over på en host der kan tage mere vil den kunne klare så mange det skulle være, vil jeg gætte på. Jeg har endnu ikke være over 20 online på samme tid.

Hmmm...hvis ikke det kører så godt med 20 online, kan det næppe kaldes skalérbart.

Chatten kører som jeg skriver, lige pt på en meget langsom server, one.com der ikke er lavet til sådanne ting her. Men hvis chatten får sin egen server, vil jeg godt vædde med at den sagtens kan tage mange flere brugere.

Én ting er at one.com ikke har verdens hurtigste servere. Noget andet er at serveren ikke kan klare 20 simultane brugere. Det er altså så ekstremt lidt, at det burde selv one.com kunne klare. Jeg vil vove den påstand at one.com ville kunne klare op til en 2-3 hundrede simultane brugere - hvis du har skrevet koden ordenligt, og det lyder ikke umiddelbart sådan.

Det er meget muligt at den kan klare "mange flere brugere" hvis den får en dedikeret server. Men "mange flere" end 20 kan jo godt være 50 eller måske 100 - men det er stadig alt, alt for lidt.

Indlæg senest redigeret d. 08.06.2009 12:39 af Bruger #8223
Regler:

6. Reklamation er ikke tilladt.

:)

Jeg sad netop og tænkte det samme. Men jeg syntes ærlig talt ikke at det gør noget. Der er måske nogen på udvikleren, der kunne have interesse i dette tilbud, så jeg syntes egentligt at det er ok.

Vil lige give dette indskus: Az/Azurchat er STORT! Mange jeg kender fra andre lign chatte er der på! Jeg er på to chatte ( 3dbyen og en anden ) Men az er meget stort :) Har set nogle ting og må sige at grafikerne har lavet et godt stykke arbejde det samme med Kristoffer, men vil sige at Az er lidt langsom til at skifte til profil instlinnger osv :)

Hehe nej stort lyder det ikke til at være. Vi har lige kørt open beta uden at reklamere. Dog er dette et browserspil og ikke en chat men vi havde 1100 brugere regget inden for 2 måneder og i gennemsnit 60 online 24/7.
Nu slutter beta dog 24. august så folk er ikke aktive før vi starter den internationale 1. september men mener da det burde være muligt at få mere end 20 brugere online på en 2d chat i hvertfald før man kaldte noget stort.

Men må sige at 10 k er rimelig sat for sådan en størrelses chat ;)

jeg vil sige ( som erfaren bruger af Azuechat )
1. Kristoffer du styre :D!
2. Chatten er rimelig god over 500 brugere men ingen online men jeg har et par gode ideere hvis i køber den
3. jeg er intresseret i at lae grafik for chatten gratis så bare kontakt mig hvis det er
4. den kunne nu godt lige få sat nogle flere ting og noget mere tøj men i siger til så er jeg på sagen
5. jeg ved næsten alt om Azurchat jeg var med da de åbnede jeg var blandt de 20 første brugere så jeg vil bare sige 1 ord til sidst

GO KRISTOFFER DIT ARBEJDE STYRE OG DU HAR VERDENS BEDSTE CHAT ! :D

Hvad gør din chat speciel i forhold til fx Netstationen?
Hvad er din begrundelse for at netop din chat er 10.000 kr. værd?
Hvorfor er chatten disabled på azurchat?

Hvad gør din chat speciel i forhold til fx Netstationen?:
Jeg mener at jeg gør en del ting anderledes end netstationen, bl.a. kan jeg nævne level systemet som jeg allerede har nævnt. Selve chatten er lavet i flash, har ikke set andre chatte til dato der er lavet i flash.
Min chat er desuden også lavet helt fra bunden og er 100% unik i forhold til de mange kopi chatte der ligger rundt omkring på nettet. Vi har også et lotto system, som jeg heller ikke har set hos andre chatte endnu, men det er nok bare mig.

Hvad er din begrundelse for at netop din chat er 10.000 kr. værd?:
Chatten er unik, og folk er rigtig glade for den. Der er ingen brudt Copyright, eller anden form for lovovertrædelser eller stjålet grafik på chatten. Den fungerer rigtig godt, og så er der selvfølgelig også lagt en helvedes masse arbejde i den, hvilket jeg også synes giver den mere værdi, ivetfald for mig.

Hvorfor er chatten disabled på azurchat?:

Chatten er ikke disabled, du skal blot lave en bruger på forsiden og derefter logge ind, så kan du komme på :-)

Hej Kristoffer,

Du kunne eventuelt oprette en Demo bruger, så vi ikke alle bliver nødt til at oprette en selv.

Venter fortsat på en confirmation e-mail. Derefter vil jeg poste mit login ... så kan folk prøve chatten med det.

Er systemet lige så godt som NetStationen og ligenende, er 10.000,- en ganske ok pris. Ville ønske at jeg lige havde noget at bruge den til.

Med venlig hilsen
Ieet

Så er det gjort

Brugernavn: Demo
Kodeord: demodemo

Hvordan performer den med 1.000 chattere ? Og med 10.000 ?
Hvilke features tilbyder den ? (prædefinerede chatrum, brugerdefinerede chatrum, privat chat...osv)

<< < 123 > >>
t