Aflyt internet data

Tags:    diverse

Okay jeg er vidst ved at spamme Generelt/diverse forummet, men... :)

Jeg sad og stenede lidt Arto forleden dag (hey jeg er stadig teenager ikke) og så tænkte jeg på, hvorfor ikke integrere min egen software med min profil. Jeg har allerede bygget lidt gadgets derindtil og sådan, men jeg stødte på en masse af deres security features da jeg forsøgte at forbinde over internettet da min programmerede clienter jo ikke havde alle de cookies og session features der er nødvendige for at "komme ind"... Men så hentede jeg deres Arto Notifier, den virker da også meget fint men jeg vil stadig have mine hænder i koden.

Det fremgår af programmet at den forbinder via http://notifer.arto.com
og over port 443
.. Nu er det bare sådan jeg har ikke så megen erfaring med at aflytte POST / GET data (ved ikke hvad de bruger) så tænkte på om der fandtes et godt lille gratis program der kunne ordne mit problem og som ikke spytter 48 milliarder unødvendige data i hovedet på mig... Jeg vil simpelthen bare gerne se hvad programmet sender og modtager af data, i den rå POST /GET string...

Jeg ved der er nogen der nok vil stille spørgsmålstegn ved hvor glade de er for det, men det er ikke et program jeg planlægger at publicere... Det skal bare integreres med mit nuværende projekt "Neo" hvor jeg anvender stemmestyring og syntetisk tale som en slags buttler (den er jeg i øvrigt nået ret langt med, "han" kommunikere succesfuldt med en række forskellige ting deriblandt en phidget temperatur sensor)

Jeg takker for jeres hjælp;)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror ikke jeg slår highscore, men kan altid bruge point.

Sockets... Hvilket sprog er dit "Neo" projekt kodet i? Hvis det er C++, skal du nok kigge på de smukke artikler Robert Larsen har skrevet herinde under "C/C++" sektionen, hvis det er Java har de selv nogle helt fine tutorials om sockets. En google søgning burde klare det for dig :)

Henrik, programmet du leder efter hedder Wireshark, det freeware og godt: www.wireshark.org/.
Det lader dig monitore dit netværks for utallige protokoller. Ydermere fortæller den dig hvad typen af "packeten" er, samt indholdet (med undtagelse af binær data selfølgelig) og headerne som til et menneske.

Jakob:

Jeg ved ikke om jeg kom til at give udtryk for at jeg ikke kunne klare det med at SENDE pakkerne, det kan jeg sagtens (.NET) men det var mere det var mere det at AFLYTTE artos notifier pakker... Men tak for hjælpen alligevel

Søren:

DU MIN GUD!!!!!
Tak lige i øjet :D
Men hvad skal jeg dog gøre med alle de points man, men nu ryger de til Jakob:)

Du kan vel sende en HTTP GET til siden, og så får du response?

Du kan vel sende en HTTP GET til siden, og så får du response?

det hjælper engang imellem at læse startindlægget.

t