Installation af JDBC i Eclipse på Mac OS X

Tags:    java

Jeg forsøger at lære server-side Java, men kan simpelthen ikke få hul igennem til mySQL-databasen. Jeg bruger Eclipse som IDE og når jeg prøver at sætte driveren op får jeg følgende fejlmeddelelse:

"com.mysql cannot be resolved to a type"

Umiddelbart tænker jeg at det har med min JDBC-driver at gøre. Jeg har smidt den i:

/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5.0/Home

og i

/workspace/"projektnavn"/WebContent/WEB-INF/lib/

Driveren hedder mysql-connector-java-5.1.7-bin.jar og er den samme som på en PC (men det bør vel heller ikke betyde noget?)

Jeg har fundet nogle forskellige guides til hvordan JDBC-driveren skulle installeres, men de nyeste går på at man blot skal placere den i lib-mappen i Java Home - dog kan der være rettighedsproblemer, hvilket jeg da også konstaterede og fiksede.

Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Jeg kan i øvrigt godt få "hul igennem" på databasen i Eclipse, når jeg bruger "Database Development"-perspektive. Derfra kan jeg "oprette ny MySQL", hvorefter jeg så bliver spurgt hvor JDBC-driveren ligger, hvad adressen på serveren er etc., og så kan jeg sende queries til min database uden problemer.

Desværre har dette ikke indflydelse på mit forsøg på at sende queries fra selve koden - den melder stadig ovenstående fejlmeddelelse, men måske jeg bare mangler at sætte JDBC-driveren rigtigt op i Eclipse?

Koden ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

t